י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המשבר בקואליציה

נתניהו וגנץ מנסים להרגיע: "אין סיבה לבחירות"

בפתח ישיבת סיעותיהם דיברו נתניהו וגנץ על החשש מגרירת מדינת ישראל לבחירות על רקע חילוקי הדעות סביב תקציב המדינה. נתניהו זעם על חברי הקואליציה שהצביעו נגדה ביום רביעי: "אי אפשר ששרים וחברי כנסת יעשו דין לעצמם"

נתניהו וגנץ מנסים להרגיע: "אין סיבה לבחירות"
בני גנץ ובנימין נתניהו בישיבת ממשלה צילום: עמית שבי, לע"מ

המשבר הפוליטי לקראת דעיכה? בישיבות הסיעה היום (שני), ניצלו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ את המעמד כדי להרגיע את הרוחות במטרה למנוע הליכה לבחירות, על רקע חילוקי הדעות בהעברת התקציב.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הליכוד: "אין שום סיבה ללכת לבחירות, ישראל לא צריכה בחירות - היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר, אם נעביר תקציב נוכל לפתוח את הלימודים בספטמבר ולהזרים עוד ועוד כסף לאזרחי ישראל ולתמרץ תעסוקה".

"נעביר את התקציב ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל" הצהיר עוד ראש הממשלה, והתייחס להצבעה שעוררה סערה ביום רביעי החולף. "אי אפשר ששרים וחברי כנסת יעשו דין לעצמם, אני אומר את זה לשותפים שלנו ואני אומר את זה כאן בבית".

קודם דברי ראש הממשלה, התייחס יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לתקרית ההצבעה: "משהו עובר עלינו, לא תפקדנו כראוי, אשמח לשמוע אם יש טענות כלפי על ההתנהלות שלי". עוד אמר זוהר, "אם לא נתחיל לתפקד כסיעה ונשים את המשחקים והאגו בצד , רק אז אפשר לעשות למען הליכוד ולמען המדינה".

בתוך ישיבת הסיעה נזף ראש הממשלה בחברי הכנסת. "אני פה עשרות שנים, רק פעם אחת הצבעתי נגד עמדת הממשלה. הרבה פעמים הצבעתי נגד דברים שהאמנתי בהם. בפעם אחת שהצבעתי נגד הממשלה אמרתי לחברי הליכוד: "אתם רשאים לסלק אותי מהתנועה כי עשיתי דבר מצפוני שאני יכול לעשות פעם בעשרות שנים".

"תבינו", פנה נתניהו לחברי הכנסת, "אי אפשר לנהל את הדברים ככה. אנחנו בתוך קרב קשה מאוד". נתניהו הבהיר כי "הקלות הבלתי נסבלת שחברי כנסת מפרים החלטות קואליציה - אי אפשר לעבוד ככה. אם אין משילות המדינה חשופה לגמרי. אני מבקש מכולם ליישר קו מיידית".

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה כי "מדינת ישראל נמצאת בשעת מבחן ומתמודדת עם אתגרים הדורשים אחריות לאומית ומנהיגותית. אנחנו בסערה. אנחנו בסופה. ובסערה צריך מנהיגות וחתירה ליציבות".

"הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה אמר גנץ, יוביל ל"בזבוז מיליארדים על שלטי פרסומות של פוליטיקאים במקום להעניק תקציבים ויציבות לאזרח בשעה זו, היא פשוט חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם. אני מסרב להאמין שיש אדם במדינת ישראל שיכול להעלות על דעתו יציאה לבחירות".

הוא הוסיף כי "הליכה לבחירות בזמן שצה"ל ומערכת הביטחון זקוקים בדחיפות לתקציב שיבטיח את הערכות הצבא למערכות השונות, זוהי בבחינת חוסר אחריות לאומי".

"אני מכיר את ראש הממשלה נתניהו לא מהיום" אמר הרמטכ"ל לשעבר, "יש בינינו מחלוקות ויש בינינו גם הסכמות רבות. אך אני יודע שהוא מונע מתוך אחריות לאומית גם כן ואני משוכנע שהוא יראה את טובת הציבור לנגד עיניו".

לסיום אמר גנץ כי "מתוך תחושת האחריות הזו אני מתחייב לעשות הכל כדי לייצב את מדינת ישראל ואני קורא מכאן לכל שותפיי בהנהגה לנהוג כך גם כן. לשים בצד כל שיקול פוליטי, כל ראיה קצרת טווח ולהתפנות כולנו לעיסוק בבריאות, בכלכלה ובביטחון ובחברה. מחוייבות המדינה לאזרחיה, זו מחוייבותי לאזרחי ישראל. לשם כך, דרוש תקציב מדינה".

בנימין נתניהו בני גנץ תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד