י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התקרית בצפון

נתניהו וגנץ מאיימים: "לבנון וסוריה ישאו באחריות הכואבת"

בעקבות התקרית הביטחונית אחר הצהריים בגזרת הר דב בצפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב הצהרה לתקשורת והטילו את האשמה לאירועים ולתגובה הכואבת של צה"ל על סוריה ולבנון • צפו בדברים

נתניהו וגנץ מאיימים: "לבנון וסוריה ישאו באחריות הכואבת"
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מסרו הערב (שני) ההצהרה לתקשורת, במהלכה שיגרו מסר מאיים כלפי לבנון וסוריה, בעקבות חדירת חוליית מחבלי חיזבאללה לגזרת הר דב - שטח גבולות משולש לישראל לבנון וסוריה.

ראש הממשלה נתניהו פתח תחילה ואמר: "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את מדינת לבנון - בגלל איראן. היום חוליה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל. בהיערכות מבצעית טובה של הכוחות בשטח, ושל המפקדים, צה''ל סיכל את הניסיון הזה. אנחנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ומדינת לבנון נושאים במלוא האחריות לאירוע הזה, ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד מדינת ישראל".

לדבריו: "חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. כל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה. נסראללה כבר טעה בגדול בהערכת נחישותה של ישראל להגן על עצמה, ומדינת לבנון שילמה על כך מחיר כבד. אני מציע לו לא לחזור על הטעות הזו".

אחריו נאם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שאמר: "חוליית מחבלי חיזבאללה חדרה היום לשטח מדינת ישראל בניסיון לפגוע בחיילי צה"ל. לוחמי צה"ל ומפקדיו פעלו במקצועיות ובדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם.
ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שבאזרחיה".

לדברי שר הביטחון גנץ: "לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן ישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן.
מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל".

הוא הזהיר כי "כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור - צה"ל מוכן להגיב, צה"ל מוכן לתגובה. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שיידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה". כך גנץ.

בנימין נתניהו בני גנץ חיזבאללה מתיחות בצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד