ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תכנית המענקים

אייכלר ופינדרוס במתקפה; "עוול וכתם" • צפו

הכנסת אישרה הערב את תכנית המענקים שיזם ראש הממשלה לאזרחי ישראל בעקבות משבר הקורונה. למרות שמדובר בקריאה ראשונה ולא סופית, הח"כים החרדים אייכלר ופינדרוס תקפו טרם ההצבעה את אפליית המשפחות החרדיות • צפו בדברי ח"כ פינדרוס

אייכלר ופינדרוס במתקפה; "עוול וכתם" • צפו
יצחק פינדרוס בכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את חוק המענקים שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, קודם ההצבעה תקפו חברי הכנסת ישראל אייכלר ויצחק פינדרוס את עצם העובדה כי התוכנית אינה מותאמת לציבור החרדי שרובו עם מעל שלושה ילדים.

חבר הכנסת ישראל אייכלר אמר בנאומו: "המצווה הראשונה היא חמלה ורחמים. המענק הממשלתי לחלק לכל משפחה כסף זהו חסד גדול ועצום. מדינת ישראל היא מדינת רווחה. מדינה כזו צריכה לדאוג לא רק לבעלי העסקים, לקפיטליסטים, אלא גם לחלשים".

"אבל כשהממשלה נותנת לפי נפש, ומוציאה מהרשימה מאות אלפי נפשות שכל חטאם שהם לא בכורים או לא ילד שני ושלישי אלא רביעי וחמישי ועשירי, זהו פשע", תקף אייכלר שאמר כי "יש ברוך השם הרבה משפחות ברוכות ילדים. הם יגדלו בתחושה שהמדינה הזו לא רוצה אותם, לא מחשיבה אותם. ידברו אתנו על שוויון זכויות, אין לך חוק גזל נורא יותר מלקחת מהילד השישי והשביעי".

חה״כ אייכלר הוסיף כי "ברוך השם יש אנשים שיש לה מספיק כסף, הם לא צריכים את המענק הזה. מצד שני רבים אחרים שזקוקים לו עבור ילדיהם הרביעי והלאה. זהו ועוול גדול מאוד. אני פונה לשר האוצר עוד אפשר לתקן את זה. אסור לקפח נפש מול נפש. זה עוול נוראי וכתם גדול על המדינה".

בתגובה אמר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, בשבתו כסגן יו"ר הכנסת: "אני מסכים לדבריך הנכונים. להערכתי בסוף תהיינה הסכמות בוועדת הכספים ולא יקפחו נפש מול נפש".

בנוסף, גם יו"ר הסיעה חה"כ יצחק פידנרוס השמיע את זעקתו בנאום במליאה ואמר: "בשבוע הבא נקרא בחומש על ארץ ישראל ''ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה''. ארץ ישראל מתנהגת אחרת מכל ארצות העולם. כשבכל העולם היה משבר כלכלי ב-2008 במדינת ישראל הייתה פריחה כלכלית. בגל הראשון, כשבכל העולם התמודדו עם הקורונה, בישראל היה מספר מנמלי של חולים ומתים. בגל השני אנחנו הכי גבוהים בעולם".

"ללמדך", הוסיף פינדרוס, "שההתנהלות בארץ ישראל לא קשורה למה שקורה בעולם. למה זה מחייב אותנו? כשאנו באים לבנות תוכנית כלכלית היא חייבת להיות עם חמלה ועם המוסר היהודי. התוכנית צריכה לעזור גם למשפחות ברוכות ילדים ולא רק מענקים לשני הילדים הראשונים. גם השלישי והרביעי צריכים אוכל".

לטענתו, "כשאתה בונה מדיניות כלכלית אתה צריך לא להיבהל, כי המשמעויות בארץ שונות. 'ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בא'. אם לך אין חמלה, גם עליך לא יחמלו מלמעלה".

יצחק פינדרוס ישראל אייכלר מענק כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד