י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שומו שמים > חשיפה

משרד החינוך דורש ללמוד את פרשת השבוע מתוכנית הכפירה

זעזוע ושאט נפש מהוראת משרד החינוך למורי ישראל ללמד את התלמידים בשיעורי תנ"ך ומורשת ישראל כפי שהם מתוארים בתכנית הסאטירה בתאגיד השידור הישראלי, ששמה ללעג וקלס את גיבורי האומה הישראלית ומייסדיה | הדבר מופיע באתר הרשמי וכדי ביזיון וקצף

משרד החינוך דורש ללמוד את פרשת השבוע מתוכנית הכפירה
ילדים בדרכם ללימודים צילום: גילי יערי, פלאש 90

תוכנית הסאטירה 'היהודים באים' המשודרת זה כמה שנים בתאגיד השידור הישראלי 'כאן 11', מעוררת סערה בימים האחרונים בעקבות שידור תכנים הכוללים עיוותים מקטעי היהדות, כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי הערב הסאגה מתרחבת סביב דרישת משרד החינוך מהמחנכים להציג את תוכנית הכפירה בפני התלמידים כדי שילמדו את ההיסטוריה של העם היהודי בצורה מעוותת ולעגנית ל"ע.

באתר הרשמי של משרד החינוך, בו ניתנים ההוראות למורים לגבי חומרי ההוראה בנושא תנ"ך ופרשת השבוע, נדרשים המורים להציג בפני התלמידים סרטונים הכוללים תכנים הרצופים דברי כפירה כנגד התורה והאמונה.

באתר נדרשים המורים בשיעורי תנ"ך בחטיבה העליונה, להציג למשל בסיפור מכירת יוסף בספר בראשית וכן בפרשת נח וראשית האנושות, סרטונים מהתוכנית 'היהודים באים', שכל צופה בה מבין שהיא נועדה לשים ללעג וקלס את אבות אבותינו מייסדי האומה.

'בחדרי חרדים' חוסך בפני גולשי האתר, את הדרך בה התוכנית 'היהודים באים' מציגה את פרשיות השבוע וסיפור הנביאים והכתובים. רק נציין כי רובו רצוף בדברי כפירה כנגד כל סממן יהודי.

רק לשם המחשה, בשבוע שעבר תקף חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס את מפיקי התוכנית בנאום במליאת הכנסת ואמר: "אחרי אין ספור קטעי סאטירה מבית היוצר של תאגיד השידור הציבורי, בשידור תוכנית "היהודים באים" אשר מביעה ביזוי וזלזול בוטה בקדשי ישראל. משה רבינו. מרדכי היהודי. גדולי ישראל ועוד... הגאון הרב זמיר כהן עשה קריעה כנדרש על פי ההלכה היהודית לשמע ביזוי תלמידי חכמים, ואף אירגון הידברות, הציגו סרטון מחאה המדבר בעד עצמו ומחדד כי סאטירה זו הינה עליית המדרגה אשר אנו כיהודים ומסורתיים, חרדים וחילונים כאחד מחוייבים במחאה מעל במה זו כציווי התורה "אלוקים לא תקלל ונשיא בעמך לא תאור".

בוסו הוסיף ואמר כי "אנו כנבחרי ציבור אסור לנו לעבור על סדר היום ועל כך באתי להביע את מחאתי בשם העם בישראל. עוד בטרם נציף את הנושא הכואב הזה בוועדות השונות ובחקיקה על מנת להציג חלוקת משאבים מאוזנת שתשרת באופן יחסי את כלל חלקי האוכלוסיה הישראלית מתוך הבנה כי רוב העם היושב בציון הינו מסורתי מאמין בתורת ישראל ובמסורת ישראל ולכך הינו זכאי לגוף תקשורת מקצועי מכבד מאחד על מנת להציג תמונה אמיתית של ישראל היפה בפרט בעת הזו בה מתמודדים במשבר הקורונה וכפי הידוע "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע".

'בחדרי חרדים' פנה למשרד החינוך בעניין ותגובה לא התקבלה נכון לשעת פרסום, לכשזו תתקבל נפרסמה במלואה אי"ה. 

משרד החינוך לימודי כפירה היהודים באים תאגיד השידור הישראלי כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד