י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התנועה חזרה

סבלה משיתוק נדיר ונרפאה בזכות ניתוח רובוטי

תושבת גן יבנה סבלה משיתוק נדיר בעצם הסרעפת שהגביל את תנועותיה. בזכות ניתוח מורכב בסיוע רובוט הצליחו רופאי 'איכילוב' להצילה

סבלה משיתוק נדיר ונרפאה בזכות ניתוח רובוטי
חדר ניתוח צילום: pixabay

נונה שטיינברג בת 64 מגן יבנה, לא תיארה בחלומות הכי גרועים שלה, שפעולות כגון קימה מכורסא, הליכה לחדרה בבית ואפילו התהפכות במיטה מצד לצד יצריכו ממנה להסדיר נשימה בכל פעולה בסיסית של חיי היומיום מחדש. אך השיתוק הנדיר ממנו סבלה ואשר פגע בעצם הסרעפת גרם לכך שתנועותיה הוגבלו, עד לריפויה המפליא, בשבוע האחרון.

שטיינברג החלה לסבול מקשיים בנשימה, וכשלא חלפו הופנתה לבית החולים איכילוב. "הגעתי לבירורים במחלקת כירורגיה חזה שבאיכילוב ולאחר בדיקות שערכו לי", היא מספרת, "אבחן ד"ר עזאם שרבל שמדובר בשיתוק נדיר מאוד של עצם הסרעפת אשר גורם לי לקושי בנשימה. המשמעות של שיתוק כזה עבורי הייתה לחיות עם זה כל שארית חיי והמחשבה על כך הייתה קשה מנשוא".

החלטתי, היא מוסיפה, שאני לא מוכנה לוותר. "משפחתי ואני התייעצנו עם צוות המחלקה התומך באיכילוב שהציע לי לעבור ניתוח נדיר מאוד שיכול לתקן את הסרעפת ולבטל את השיתוק, ובאמצעות רובוט".

צילומי חזה. מימין לפני ניתוח - סרעפת ימנית גבוה. משמאל אחרי ניתוח - סרעפת נמוכה.

ואכן, השבוע עברה נונה בהצלחה גדולה את הניתוח הרובוטי שבו ד"ר עזאם בהנחייתו של ד"ר פאר ובפיקוח צמוד של ד״ר ואדים ניסנביץ - רופא בכיר במערך הרדמה, הצליחו לקבע את הסרעפת. כבר למחרת הניתוח נונה הצליחה לקום ממיטתה ולעשות הליכה בת כמה דקות ובהמשך השתחררה במצב מצויין להמשך מנוחה בביתה.

ד"ר פאר מיכאל מנהל מחלקת כירורגיה חזה שבאיכילוב ומחלוצי תחום ניתוחים פולשניים בגישה רובוטית בישראל מדגיש שהניתוחים בגישה זו אכן שינו את כללי המשחק. "טכניקה ניתוחית זו מהווה פריצת דרך למטופלים הסובלים משיתוק של הסרעפת. אם בעבר מטופל היה זקוק לשיקום ארוך אחרי פתיחת חזה בעזרת חתך אמצעי או צדדי הרי שהיום מדובר בניתוח זעיר פולשני עם קיצור שהייה בבית החולים עד 2-3 ימים בלבד".

בית חולים איכילוב שיתוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד