י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
‬‏השגיחו על הילדים

צפת: חרוז קטנטן נשלף מאפה של פעוטה

חרוז שדחפה לאפה פעוטה בת שלוש נשלף ללא כל צורך בהליך כירורגי. הפעם הסיפור הסתיים ללא פגיעה, אך הוא יכול היה להסתיים אחרת

צפת: חרוז קטנטן נשלף מאפה של פעוטה
הגוף הזר שחולץ צילום: דוברות מרפאת צפת מרכז

הורים מודאגים הגיעו השבוע בבהלה למרפאת 'צפת מרכז' של הכללית, כשבידיהם בתם הפעוטה בת השלוש. לדבריהם, הפעוטה דחפה לאפה גוף זר, והם אינם מסוגלים לחלץ אותו.

ד"ר ליאוניד ליבשיץ, מומחה ברפואת אף אוזן גרון, בדק מיד את הילדה ואכן זיהה כי בתוך האף מצוי גוף זר. ד"ר ליבשיץ: "ילדים מטבעם סקרנים ואוהבים לדחוף גופים זרים לאפם. לאחר בדיקה קצרה, הצוות ואני הבחנו בתוך אפה של הילדה בחרוז קטן, דמוי פנינה. מכיוון שהחרוז היה קרוב לקצה האף, הצלחנו לשלוף אותו בקלות ולא היה צורך לפנות את הילדה לבית החולים".

צוות המרפאה מסביר כי במקרים מסכני חיים ילדים מופנים מיידית למיון ילדים, מכיוון שחלק מהחפצים מסוכנים ודורשים התערבות והוצאה מידית של הגוף הזר בחדר ניתוח. "הפעם, לשמחתנו, ההליך היה שונה והרופא הצליח לחלץ את החרוז באמצעים פשוטים ובלי כל צורך בהליך כירורגי".

עם זאת, ההורים נדרשים להיזהר דווקא עכשיו, "בתקופה זו שבה הילדים נמצאים הרבה בבית, אין מסגרות ויש להם יותר זמן פנוי", אומרת ד"ר ז'נה מילשטיין, מומחית ברפואת ילדים, שמזכירה: "אנחנו חוזרים על ההמלצות, כל מי ששומר על ילדים קטנים ופעוטות, לא להוריד מהם את העיניים. הקפידו על סביבת בית בטוחה. יש להרחיק מהישג ידם של הילדים חפצים קטנים וחדים וכל חפץ שניתן להכניס לפה או לאף".

ד"ר ליבשיץ מסכם: "לשמחתנו, במקרה זה המצב היה שונה והילדה שוחררה לביתה לאחר זמן קצר. אך זה היה יכול להסתיים אחרת. הסבירו לילדים לא להכניס חפצים לפה ולאף על מנת שלא יבלעו או ישאפו את הגופים הזרים. חשוב ללמד אותם את הסכנות. העיקר שיהיו בריאים".

שירותי בריאות כללית גוף זר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד