י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מדיניות ה'פליק פלאק'

משרד הבריאות ירחיב את הקריטריונים לביצוע בדיקות

רק בשבוע שעבר הורה משרד הבריאות כי בדיקות יבוצעו לקהל יעד מצומצם של חולים פוטנציאליים. היום מבקש המשרד לחזור שוב לבדיקת מעגלים נרחבים

משרד הבריאות ירחיב את הקריטריונים לביצוע בדיקות
מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הבדיקות חוזרות: שבוע לאחר שמשרד הבריאות הודיע על צמצום הבדיקות, כשבהתאם לנוהל החדש כל מי שסיים תקופת בידוד של בין 10 ל-14 יום (תלוי במצבו) יוכל לצאת גם ללא בדיקה, נודע היום כי משרד הבריאות מבקש שוב לחזור ולבצע בדיקות בהיקף נרחב.

לפי הפרסום של ראש דסק הבריאות ב'כאן', קטי דור, משרד הבריאות מתכוון להרחיב בחזרה את הקריטריונים לביצוע בדיקות קורונה, ולאפשר לכל אדם שבא במגע עם חולה מאומת - גם אם אין לו תסמינים – להיבדק. הסיבה לשינוי: ההחלטה לקצר את ימי הבידוד של חולים ללא תסמינים תרמה ל"חיסכון", והורידה את מספר הבדיקות המבוצעות.

נציין כי בימים האחרונים עם צמצום הבדיקות וההתמקדות בקהל יעד של חולים פוטנציאלים (רק לבעלי תסמינים או כאלו שהתעורר חשש כי חלו) אכן עמד שיעור החיוביים על כ9%, כלומר 1 מכל 10 או 11 נבדקים נמצא מאומת. זאת כאשר קודם לכן עמד אחוז החיוביים על כ3-4% בלבד.

כעת שוב מבקש המשרד להגדיל את מעגל הנבדקים, כך שגם מי ששהה בקרבת חולה (כמו תלמיד בכיתה שבה נמצא חולה) ידרש לבצע בדיקה. ההנחיה צפויה להחזיר את העומסים לתחנות הבדיקה ולמעבדות, שכעת מרחף עליהן איום חדש: איום השביתה של העובדים שהודיעו כי בכוונתם להשבית את הבדיקות בשל העומס המוטל עליהם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד