י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסולם לרדת מהעץ

המשבר הפוליטי: הוגש החוק שימנע בחירות; גנץ נזף בחברי סיעתו

ח"כ צבי האוזר הניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלו, שאם תעבור בשלוש קריאות, היא תמנע את התפזרות הכנסת האוטומטית בעוד פחות מחודש, בשל אי הסכמה בין ראשי הממשלה לגבי תקציב המדינה | בתוך כך, גנץ נזף בחבריו: "אף אחד מכם לא דיבר איתי ואל תגזרו קופון"

המשבר הפוליטי: הוגש החוק שימנע בחירות; גנץ נזף בחברי סיעתו
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כשהזמן להעברת התקציב דוחק ובשני הצדדים נשארים בצמרת העצים, סיעת 'דרך ארץ' מי שהביאה להקמת ממשלת האחדות מגישה את הצעת החוק שתמנע הידרדרות למערכת בחירות רביעית.

חבר הכנסת צבי האוזר הגיש הערב (שני) הצעת חוק שתמנע את התפזרות הכנסת בשל אי העברת חוק תקציב ותאריך את מועד העברת התקציב בעוד 100 ימים, מתוך מטרה לאפשר זמן ארוך יותר להשגת פשרה בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר לאומי כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה (Novel Coronavirus nCov-2019) המשבר מנוהל על-ידי ממשלת אחדות וחירום לאומית שהוקמה בפרט לצורך התמודדות עם השלכות התפרצות המגפה כאמור. מאפייני המשבר והשלכות ארוכות הטווח שלו יצרו אי וודאות כלכלית מובהקת".

"על זאת מתווסף אתגר לאומי, בו ישראל עלולה להתמודד לראשונה בחורף הקרוב, עם אירוע המשלב התפרצות נגיף קורונה יחד עם התפרצות נגיף שפעת. מצב מיוחד וחסר תקדים זה מצריך מסגרת זמנים שונה לשם גיבוש תקציב מדינה, מזו הקבועה בחוק", נכתב עוד.

האוזר בכנסת. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

האוזר כותב עוד בדברי ההסבר כי "פיזור הכנסת, וכפועל יוצא מזה פירוק ממשלת האחדות, בעת הזו יפגע פגיעה של ממש באיתנות משקי הבית, ביציבות הכלכלית הישראלית ובאינטרס הציבורי הכולל" ועל כן, "מוצע להרחיב את מסגרת הזמן לקבלת חוק התקציב, מיום כינון הממשלה, כפי שקבועה בסעיף האמור, מ-100 ימים ל-200 ימים".

בתוך כך, לאור דיווחים בימים האחרונים על כך שבני גנץ שוקל אפשרות לשנות את עמדתו ולתמוך בתקציב חד שנתי כדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו, גנץ נזף היום (שני) בחברי סיעתו והבהיר להם כי הוא מתבצר בעמדתו.

על פי הפרסום של מיכאל שמש ב'כאן 11', במהלך ישיבת הסיעה היום אמר גנץ לחברי סיעתו: "יש כאן כאלה שמכנים את עצמם ׳גורמים בכירים בכחול לבן׳ ואומרים שאני שוקל ללכת על תקציב חד - שנתי. אף אחד מכם לא דיבר איתי בנושא ואל תגזרו קופון שאתם גורמים לי לשנות את דעתי. תקציב לשנת 2021 הוא חובה".

כך או כך, שהדד ליין מתקרב וההתפזרות הכנסת וההליכה לבחירות האוטומטית תחול בעוד פחות מחודש, בימים הקרובים יאלצו בקואליציה לקבל החלטה לכאן או לכאן, כשבישיבת סיעת הליכוד היום, קרא ראש הממשלה נתניהו להעביר תקציב ולמנוע הליכה לבחירות.

תקציב המדינה תקציב דו שנתי צבי האוזר הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד