י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שירבוטים בגרפולוגיה

יוצא לכם לקשקש בזמן שיחת הטלפון? זה אומר עליכם הרבה

כמה פעמים יצא לכם לשרבט, לצייר, "לקשקש" בדף זניח שנמצא ממש מולכם, בפתק או בקצה של המחברת?  תוך כדי שיחה בטלפון, תוך כדי הקשבה להרצאה, או סתם בזמן שתיית הקפה עם עצמכם כאשר המחשבות נודדות? לרוב אפילו בלי מודעות מלאה לכך או יותר מדויק מודעות חלקית. אנחנו לפתע מרימים את הראש ונגלית מולנו "יצירת  אומנות"  ואז אנחנו תוהים: מה כל זה אומר עליי?

יוצא לכם לקשקש בזמן שיחת הטלפון? זה אומר עליכם הרבה
כותב על דף צילום: unsplash

שרבוטים בכתב היד, משמעות הגרפולוגיה לשרבוטים.

שרבוט היא פעולה ללא מחשבה, שמתבצעת בספונטניות, ללא כל תכנון, ולרוב, מתוך מודעות חלקית. זהו קשקוש ללא מטרה, שאנו עושים בזמן שאנו עסוקים בדבר אחר. פעולת השרבוט מסייעת לנו להתמקד, להתרכז ולפעמים להעסיק את עצמנו בזמן שעלינו להיות קשובים. ולפעמים בהיסח הדעת, אנחנו "לא מרגישים" שציירנו ששרבטנו, זה פשוט נעשה.

יש לציין שהשרבוט הוא תמונת מצב של כאן ועכשיו , של מצב הרוח בו היה נתון האדם בעת הפעולה. בזמן משבר או דילמה  שרבוט יעזור לנו להפעיל את תת-המודע ללא שיפוט ביקורתי של המודע. מחשבות מתת המודע יכולות לצוץ בתהליך השרבוט ולתת תשובות ופתרונות.

בניתוח גרפולוגי של השרבוט אנו מתייחסים לציור עצמו וגם לסימנים נוספים, כמו בניתוח כתב יד: מיקום השרבוט, הלחץ, הולכת הקו, התנועה והגודל.  

מה אומר לנו מיקום השרבוט בדף:

למעלה- רוחניות, אינטלקטואליות, גישה תאורטית ופחות מעשית וגם התלהבות.

למטה- גישה מעשית, יכולת ביצוע, ביקורתיות  או לעיתים  ירידה במצב הרוח, דכדוך.

צד ימין- מבט לעתיד, רצון להיות בחברה, מוחצנות

צד שמאל- קשר לעבר, לבית, מופנמות, חששות, פחד מחשיפה, רגישות

במרכז - צורך בתשומת- לב, צורך במרחב ובפרטיות

משמעות של שרבוטים שכיחים:

1. שרבוטים של בתים - מסמלים את הצורך ביציבות ובביטחון. צורך במשפחה ונכונות להשקיע במשפחה. כשמציירים ארובה הם מסמלים בית חם, אך כאשר מוסיפים עשן לארובה, זהו ביטוי למתח ולריבים בבית. כשמציירים  בית ללא דלתות וחלונות יכול להראות על  הסתגרות מפני הסביבה.

2.שרבוטים של חיות  - מסמלים אהבה לחיות ואת הצורך לעזור לאחרים,  להגן על אחרים, רגישות, התחשבות. חיות מחמד משרות אוירה של כיף ועליזות בעוד שחיות בר הן ביטוי לצורך בחופש ובעצמאות.

3. שרבוט של לבבות – אדם רגשן, מאוהב, צורך בחיבה ואהבה, צורך באנשים , לעיתים אהבה עצמית, במיוחד שמשרבטים את השם הפרטי ליד, כאשר הוא נכתב שוב ושוב .

4. שרבוט של תווים מוזיקלים – אדם יצירתי, אוהב מוסיקה.

5. שרבוטים של פרחים וצמחים – אדם ידידותי, זקוק לחברה, החברה זקוקה לו, אנשים רגישים, חמים ופתוחים. בנוסף, שרבוטי פרחים מייצגים את הצורך בפריחה, צמיחה והתפתחות. פרח נבול יבטא אכזבה, דיכאון ומתח פנימי. פרח חי ובוהק יבטא התלהבות, תקווה ושאיפה ליופי ואסתטיקה.

6. שרבוט של צורות שחוזרות על עצמן – פיתוח של יכולת ריכוז, מבטא אדם שפועל בשיטיות, שמרנות וסבלנות .

7. שרבוט של מחסומים - הרגשת מחנק, אדם שנמצא תחת לחץ ומחפש מקום מפלט, צורך לברוח, צורך בחופש, מרגיש כלוא , מרגיש שצעדיו מוגבלים.

8. שרבוטים של משחקים (איקס עיגול, שחמט) – מבטא אדם תחרותי, אדם שאוהב למצח, משחק על מנת לנצח. אדם בעל שאיפות רבות וגבוהות, שאפתנות רבה וצורך להוכיח את עצמו כל הזמן.

9. שרבוטים של סולמות וחצים – מבטא שאפתנות רבה, חסר סבלנות לתהליכים ארוכים, דחף חזק להוכיח את עצמו, שם לעצמו יעדים ומטרות וינצל את כל האמצעים להשיגם.

10.שרבוט של מדרגות – מבטא שאפתנות וצורך להתקדם.

11. שרבוט של פנים נעימות – אהבת האדם. אופטימיות, נעים הליכות , רגישות לזולת, זקוק לקרבה ולמעורבות חברתית, זקוק לחברה ומתעניין בחברה ומתחשב בה. חוש ליופי ואסתטיקה מפותח.

12. שרבוט של צורות גאומטריות, משולשים, מרובעים וכדומה – סדר ואגון בחשיבה, תהליכי חשיבה ברורים, תכנון קפדני, יעילות , חשיבה אנליטית, גישה מעשית ופרקטית, כושר ריכוז ויכולת להעמיק ולחקור.

בהצלחה רבה. מאיה הראל גרפולוגית מוסמכת

 

גרפולוגיה ציור פיענוח אבחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד