י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חובת הזהירות

גדולי ישראל: לא ללכת לחתונות ולהיזהר מטיולים

שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין במכתב מיוחד למגידי שיעורים מלמדים ומרביצי תורה: "בכלל חובת הזהירות להימנע מלהשתתף באירועים כמו חתונות, בר מצווה וכדו' מלבד בני המשפחה. וכן שלא להיות בבתי מדרש שאין שם זהירות כנדרש. כדי למנוע ביטול תורה"

גדולי ישראל: לא ללכת לחתונות ולהיזהר מטיולים
הגרי"ג אדלשטיין בביקור אצל שר התורה צילום: שוקי לרר

הגל השני של הקורונה וימי בין הזמנים הבעל"ט: גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין פונים לראשי הישיבות והתלמידים בשורת הוראות לקראת בין הזמנים וחובת הזהירות. 

במכתב שממוען "למרביצי תורה מגידי שיעורים ומלמדים ותלמידי הישיבות", כותבים גדולי ישראל "הן עתה עם התפשטות הנגיף בעולם חובה על כל אחד ואחד להיזהר מאד שלא יוזק ושלא יזיק לאחרים ח"ו אך על מרביצי תורה חובת הזהירות ביותר באשר ת"ת דרבים תלוי בהם ועי' שו"ע ורמ"א ביו"ד הלכות מלמדים (סי' רמב) ולצערנו יש  מקומות תורה שנתבטלו עקב מחלתם של מלמדים ומגידי שיעורים".

גדולי ישראל מתייחסים לעונת החתונות בפתח וכותבים: "ובכלל חובת הזהירות להימנע מלהשתתף באירועים כמו חתונות, בר מצווה וכו'  מלבד בני המשפחה הקרובים ביותר. וכן שלא להיות בבתי מדרש שאין שם זהירות כנדרש. וגם במקומות הלימוד (בישיבות ובתתי"ם) צריכים לנהוג בזהירות יתירה כדי שלא לגרום ח"ו לביטול  תורה דרבים, וכל הנזהר בזה הרי הוא בכלל ברוך אשר יקים וגו'".

לסיום כותבים גם לגבי בין הזמנים: "והנה כעת אחרי ט"ב עד ר"ח אלול אע"פ שלא נמצאים במסגרת הישיבה יש להיזהר מטיולים, כי בעבר היו אסונות מחמת הטיולים, יש צורך במנוחה אבל לא בפריקת עול תורה כי זה דבר חמור מאד".

הגר''ח קנייבסקי הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד