ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לראשונה בליכוד

החוק הנורבגי; השר אוחנה מתפטר - עמית הלוי יכנס

במסגרת החוק הנורבגי הודיע הבוקר השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כי בכוונתו להגיש את התפטרותו מהכנסת ולפנות מקום לנציג הבא ברשימה - עמית הלוי שממוקם במקום 39 ברשימת הליכוד • כזכור, הלוי עתר כנגד ח"כ פינדרוס בסבב הראשון של הבחירות בטענה כי לו מירב הקולות • אוחנה הוא השר הראשון בליכוד שמממש את החוק

החוק הנורבגי; השר אוחנה מתפטר - עמית הלוי יכנס
עמית הלוי והשר אוחנה צילום: המכללה למדינאות

הבוקר (שלישי) הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי בכוונתו לפרוש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי ולהכניס במקומו את עמית הלוי שיהפוך לחבר כנסת.

יצויין כי, השר אוחנה הוא נציג הליכוד הראשון שפורש מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

במקומו של אוחנה יכנס עמית הלוי, נציג מחוז ירושלים בליכוד, ומי שמוכר לציבור החרדי כמי שעתר נגד יהדות התורה וחבר הכנסת יצחק פינדרוס בסבב הראשון של הבחירות, לאחר שטען כי הוא צריך לכהן בכנסת במקומו של פינדרוס.

בפוסט מפורט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו, השר אוחנה כתב: "החלטתי להיות השר הראשון מהליכוד שמפעיל את החוק הנורווגי ולהשהות את חברותי בכנסת", הוא מציין כי "צעד זה מגשים לענ"ד את הרעיון הדמוקרטי של הפרדה בין הרשויות".

"שר שהוא חבר כנסת, תופס מקום של ח"כ שהיה יכול להיות פעיל בתחומי העשייה הפרלמנטריים: להשתתף בוועדות, בדיונים במליאה, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר, שאילתות וכדומה", השר מסביר עוד כי "חלק מהביקורת על חברי הכנסת, שאינה מוצדקת, מדברת על נוכחותם הדלה בוועדות: אף ח"כ לא יכול להיות חבר בחמש וועדות ולפעול בכולן בצורה יעילה".

"כאשר שר תופס מקום של ח"כ מחד, אך איננו יכול להיות חבר ו/או להשתתף בדיונים בוועדות הכנסת, הדבר יוצר עומס רב – ולכן בהכרח מגביל משמעותית את יכולת התפקוד של חברי הכנסת", הסביר עוד אוחנה, "גם עבור המשרד הממשלתי, בוודאי משרד גדול ומשפיע כמשרד לביטחון הפנים, נכון שיהיה שר במשרה מלאה, קל וחומר בעת הזאת בה התמודדות הממשלה עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה בעיצומה".

אוחנה מתייחס לעצירה שעדיין לא הוכרעה בין הלוי ליצחק פינדרוס, וטוען כי "עמית הלוי אמור היה להיכנס כבר לכנסת ה-21 ובהליך משפטי הנוגע לעניין ספירת הקולות הוא הוכיח זאת, אף שהעניין עוד תלוי ועומד". הוא מוסיף ומספר "זכור לי היטב שהייתי במצב דומה בכנסת ה-20 וקיוויתי שמי משרי הליכוד יפעיל את החוק הנורווגי כדי שאתחיל לכהן בכנסת. לכן יהיה זה צדק פואטי שדווקא אני הוא האיש שיכניס – ודווקא את עמית. אין לי ספק שהוא יהווה תוספת מאוד משמעותית ואיכותית לסיעת הליכוד ולכנסת ישראל".

אמיר אוחנה החוק הנורבגי יצחק פינדרוס עמית הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד