י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אין החרגה לאירועים מיוחדים

הפרויקטור החדש מתנגד להחלטה המשותפת של שר הבריאות והחרדים

לאחר שאמש נועדו ראשי הסיעות החרדיות וחברי הכנסת עם שר הבריאות אדלשטיין שם סיכמו על מתווה חדש שיאפשר את פתיחת 'זמן אלול' בעולם התורה, ופתיחת בתי הכנסת למתפללים בתשעה באב כפי ההנחיות. הבוקר, מכריז הפרויקטור החדש גמזו כי לדעתו אין להחריג אירועים מיוחדים, וגם בתשעה באב בתי הכנסת אמורים לפעול תחת ההגבלות שהוטלו

הפרויקטור החדש מתנגד להחלטה המשותפת של שר הבריאות והחרדים
רוני גמזו לצידו של ליצמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר הפרסום כאן ב'בחדרי חרדים' על כך שראשי הסיעות החרדיות השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן יחד עם חבר הכנסת משה גפני נפגשו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ״ל איתמר גרוטו והגיעו לסיכום על צמצום ההגבלות - אנו מדווחים כעת, על עימות בצמרת הבריאות בהקשר לסיכום.

כזכור, במהלך הפגישה דובר בהרחבה על נושא פתיחת הישיבות בזמן אלול הבעל"ט, כמו גם הרחבת הפעילות בבתי הכנסת במהלך צום תשעה באב כך שיתאפשר הרחבת המניינים לפי שטח בית הכנסת בקפוסלות של עד עשרה איש במתחם.

אלא שהבוקר (שלישי) דווח על עימות בצמרת מערכת הבריאות בין מי שמונה רק בשבוע שעבר לפרויקטור של הקורונה רוני גמזו לשר הבריאות יולי אדלשטיין כאשר פרופסור גמזו תחילה לא עודכן בהחלטות הפגישה, ולאחר ששמע על כך בתקשורת הודיע כי הוא מתנגד. ⁩

על פי הפרסום בגלצ, גמזו טוען כי הסיכום להגדלת המתפללים נוגע לתשעה באב. ולפי דעתו המקצועית, צריך שיהיה מדד קבוע ואחיד להגבלות מבלי לחרוג לצורך אירועים מיוחדים.

גמזו עצמו אישר את הפרטים ואמר: "אכן היתה בקשה כזו משר הבריאות אך היא לא אושרה. זה לא הזמן להגדלת התקהלויות בתוך מבנים".

בלשכת אדלשטיין מנגד ציננו את הלהבות ומסרו כי השר ביקש קודם שתיעשה עבודת מטה בנושא, ורק אז ידון בה עם גמזו.

רוני גמזו יעקב ליצמן משרד הבריאות קורונה בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד