י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשורה למשפחות ברוכות ילדים

הישג לח"כ גפני: תוכנית המענקים תורחב גם לילד הרביעי והחמישי

הישג ליו"ר ועדת הכספים משה גפני: מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי' עולה כי תוכנית המענקים תכלול גם את הילד הרביעי והחמישי במשפחות ברוכות ילדים, כך שהתוכנית תותאם למגזר החרדי • הנציגים הובילו בתקופה האחרונה מאבק עיקש בנושא שנראה כעת כי הוכתר בהצלחה

הישג לח"כ גפני: תוכנית המענקים תורחב גם לילד הרביעי והחמישי
משה גפני בראשות וועדת הכספים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המאבק החרדי כנגד תוכנית המענקים כך שאינה מותאמת למגזר החרדי עם משפחות ברוכות ילדים, הצליחה - כאשר יושב ראש ועדת הכספים גפני רושם הישג עם הגדלת התקציב שיגדיל את המענקים למשפחות ברוכות הילדים.

עד כה התקציב הותאם רק למשפחות עד שלושה ילדים, כך שעל כל ילד תקבל המשפחה 500 ש״ח בתוספת על ה- 750 שקל לכל הורה ולכל רווק, כעת מתברר כי האוצר נכנע לחבר הכנסת גפני והציע הגדלה של התוכנית.

מהפרטים הראשונים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי גם הילד הרביעי יקבל תוספת של 500 שקל, הילד החמישי יקבל תוספת של 100 שקל, וכל ילד נוסף (עד עשרה ילדים) יקבל תוספת של 100 ש״ח כאשר כל משפחה חרדית וערבית צפוייה להרגיש את הגידול במענק בכיסם.

כזכור, בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדת הכספים העלה חבר הכנסת אליהו חסיד (יהדות התורה) את הנושא בפתח הדיון ואמר, "אני רוצה להצטרף לדברי היושב ראש ביממה החולפת, אני מברך את ראש הממשלה ושר האוצר על המענק נפלא למשפחות ולילדים אבל אני חושב שילד הרביעי והחמישי לא צריך להישאר רעב", הוא הוסיף כי הוא דורש, "צריך להיות חלוקה לפי מספר הילדים כל ילד אמור לקבל את החלק שלו".

בתגובה, תקף יושב ראש ועדת הכספים משה גפני ואמר: "לא יעבור פה בלי שיתנו לילדים", הוא הוסיף לאיים "שיעבירו את זה לוועדה אחרת", לטענתו עולה ריח של אפליה, באומרו, "היה צריך רק להגיד שנותנים את הכסף לכולם רק לא לחרדים".

גפני הוסיף ואמר ספק בהומור ספק בזעם כשהוא פונה לחברי הוועדה מהרשימה המשותפת, "אני מתנצל בפני הציבור הערבי שבגללנו אתם לא תקבלו תקציב לילד החמישי".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף את ההישג של חבר הכנסת גפני: "במקום לתמוך בחיילים משוחררים, אנשי מילואים שעובדים ומשלמים מיסים, שוב נכנעים רה"מ ורה"מ הרזרבי ללחצן של המפלגות החרדיות. ככה זה כשפוחדים מגפני ומדרעי".

משה גפני אליהו חסיד משפחות ברוכות ילדים מענקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד