י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קולנוע יהודי

חיים בסרט יהודי: החרדים שהגשימו חלום דרך עולם הסרטים והסדרות

לאט לאט בלי ששמנו לב, בענפי התסריטאות, הבימוי וההפקה משובצים לא מעט חרדים הנמצאים בתפקידי צמרת בכירים • יצאנו לברר איך הכל התחיל, לאן מתפתח התחום ומה יש לחרדים לחפש בעולם כזה

חיים בסרט יהודי: החרדים שהגשימו חלום דרך עולם הסרטים והסדרות
שולי רנד צילום: Yaakov Naumi/FLASH90

לפני כשש עשרה שנה יצא לאקרנים הסרט 'אושפיזין' שכתב שולי רנד ואף שיחק בו בתפקיד ראשי. הסרט קצר שבחים, זכה לביקורות נלהבות והפך לקאלט חוצה מגזרים. במבט לאחור, מעבר לגוון ייחודי הנותן הצצה מקרוב למתרחש ברחוב החרדי, הסרט גם פתח צוהר ליוצרים ומפיקים חרדים שבמהלך הזמן השתלבו גם כן בתחום והפכו לשם דבר בתעשייה.

סדרות העוסקות סביב המתרחש בגזרה החרדית על שלל היבטיה, הפכו מזמן לטרנד החם של עולם הטלוויזיה. הרבה בזכות אותם יוצרים המשלבים בין הרקע של עולמות היצירה הטלוויזיונית להיכרות העמוקה עם הקהילה החרדית, מה שמביא ליצירות מדהימות ולשעות מסך מרתקות ואיכותיות.

דוגמה בולטת לכך הם שניים מיוצרי הסדרה המשודרת בימים אלו בטלוויזיה 'עוד ניפגש', אוהד גל-עוז ואורי גרודר. הסדרה המדוברת עוסקת בפערים הקיימים בין חוזרים בתשובה לבין משפחותיהם ומעניקה מבט מיוחד על הסוגיה הרגישה והמורכבת. 

מתברר כי גרודר הוא לא רק מיוצרי הסדרה, אלא גם ממקימי 'בית ספר לקולנוע יהודי' שמהווה גורם מרכזי לתהליך המהפכני שמתרחש מתחת עיננו.

לחצו כאן כדי לקבל מידע נוסף אודות הלימודים ב'קולנוע היהודי'<<<

תלמידי הקורס מתאמנים בצילומים • קרדיט: הני וינברגר הפקות

מעקב קצר מגלה כי מבין בוגרי בית הספר יצאו שחקנים, יוצרים ומפיקים מוכרים המעורבים כיום מאחורי הקלעים של הפקות ענק ועם הזמן הפך בית הספר לתעשייה פורה, המצמיחה יוצרים דתיים וחרדים רבים, המשתלבים בעולמות אלו. 

"אחוזי ההצלחה בקרב בוגרי בית הספר גבוהים במיוחד" מספרת לנו תלמידת בית הספר, המנהלת בעצמה חברת הפקות וידאו מצליחה. "מי שמעורה ומכיר את התעשייה, יודע להגיד כי בית הספר הוא ה-מקום לחרדים ודתיים שמחפשים לצמוח בעולם הזה. הצוות מסור כאן בצורה מדהימה להצלחה של כל אחד ואחת והתוצאות בשטח מדברות בעד עצמן".

יש חרדים שיכולים לחשוש ולחוש אולי שסוג לימודים כאלו פחות מתאים להם?

"אני יכולה להבין מאיפה החשש מגיע, אולם בתור חרדית שעוסקת בתחום, אני ממש חולקת על הדברים" דוחה את השאלה. "עולם הסרטים והסדרות הוא מקום להעביר מסרים יהודיים וחרדים כאחד. הכתיבה, הויזואל והמשחק הם כלים נהדרים שצריך לדעת איך להשתמש בהם כמו שצריך. עם הרבה מחשבה ויצירתיות, אפשר להפוך את התחום שמעניק הרבה תכנים ירודים ורדודים, לתחום שמעורר מחשבה ונותן במה לערכים חינוכיים".

גם מבחינת התאמת התנאים לצרכים החרדיים, יש מענה נרחב בבית הספר. "הלימודים לגברים ולנשים מתקיימים בהפרדה מלאה. יש רב שאחראי על כל המערכת והכל עובר תחת פיקוחו. ההתחשבות בצרכים שלנו, היא מלאה" מציינת.

לסיכום היא אומרת לנו, כי מי שחולם יום אחד לראות יצירה שלו על המסך, זהו המקום האידיאלי עבורו.
"חרדי שאוהב לחשוב מחוץ לקופסא ומחפש מקצוע רווי ביצירתיות ובהשראה, שיש בו שליחות גדולה המשפיעה על כלל הציבור, ממליצה לו בחום לבוא ללמוד כאן ולהיות חלק מההצלחה הגדולה של בית הספר". מפטירה לסיום.

לפרטים נוספים צרו קשר במס' 072-394-3890 או השאירו פרטים ונחזור אליכם >>

לימודי קולנוע קולנוע חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד