כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עם סמכויות מצומצמות

המחליפה של פרופ' סדצקי: ד"ר שרון אלרעי נכנסה לתפקיד

ד"ר שרון אלרעי תכהן כראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אם כי עם סמכויות מצומצמות בהשוואה לאלו שניתנו לפרופ' סדצקי, וזאת בעקבות מינויו של 'ממונה הקורונה'

המחליפה של פרופ' סדצקי: ד"ר שרון אלרעי נכנסה לתפקיד
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

נכנסה לנעליה של סדצקי - עם פחות סמכויות: סגנית בית החולים כרמל ד"ר שרון אלרעי פרייס מונתה הבוקר לתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור במקומה של הפרופ' סיגל סדצקי. עם כניסתה לתפקידה אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מדובר ב"חיזוק משמעותי לקטיעת שרשרת ההדבקה".

עם זאת, מאחר והמינוי בוצע במהירות וללא מכרז, היא תוגדר כרגע כ'ממלאת מקום' ולא כראש היחידה. כמו כן, בניגוד לפרופ' סיגל סדצקי שנהנתה מעמדת כוח עוצמתית וזאת בשל הסמכויות הרבות שניתנו לה, סמכויותיה של ממלאת מקומה צומצמו וזאת בשל מינויו של 'ממונה הקורונה', הפרופ' רוני גמזו, תפקיד שבא על חשבונה של ראש שירותי בריאות הציבור.

ד”ר אלרעי פרייס מומחית בפנימית ובבריאות הציבור, סיימה התמחות במחלות זיהומיות ומסיימת בימים אלו התמחות במנהל רפואי. היא משמשת כסגנית מנהל מרכז רפואי כרמל. במסגרת תפקידה היא אחראית על תחומים רבים בבית החולים וביניהם מנהלת את מערך האיכות והבטיחות, מובילה פרויקטים לשיפור הרצף הטיפולי בית חולים-קהילה, לניטור ולשיפור מדדי איכות, לניתוח אירועים ולדיווח עליהם, ולהובלת בית החולים בהכנות למבדק האקרדיטציה (JCI).

אך בחירתה לתפקיד נעשית ככל הנראה לא בגלל הרזומה המרשים בבית החולים, אלא דווקא בשל התפקיד שמילאה בעבר, בשנים 2013-2010, אז היתה האפידמולוגית הראשית של מדינת ניו המפשייר, ארה"ב. במסגרת תפקידה הייתה הגורם המנחה והמפקח בנושא בריאות הציבור בהיבט של מחלות זיהומיות במדינת ניו המפשייר, אחראית לחקירת התפרצויות מחלות זיהומיות, ושימשה גורם מקשר בין משרד הבריאות בניו המפשייר לבין המרכז לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC).

"אני מודה על ההזדמנות וגאה להצטרף לצוות המצוין שמוביל את ההתמודדות הלאומית עם משבר הקורונה", אמרה ד"ר אלרעי פרייס, והוסיפה: "אני בטוחה שבשילוב כוחות נוכל לעצור את המגיפה, לנהל חיים תקינים, ולשמור על הבריאות של כולנו".

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי "ד"ר שרון אלרעי פרייס מהווה חיזוק משמעותי למערך שירותי הבריאות במשרד ולפעולות לקטיעת שרשרת ההדבקה. בכך היא מצטרפת לשני חיזוקים משמעותיים נוספים שהבאתי בשבועות האחרונים: מנכ"ל המשרד פרופ' לוי והפרויקטור פרופ' גמזו. אני בטוח ששלושתם יחד, כאחראים – כל אחד בתחומו – על המאבק בנגיף הקורונה, יביאו בשורה לאזרחי ישראל בפעילות אינטנסיבית אל מול הקורונה. אני מודה לד"ר אלרעי פרייס על הירתמותה למערכה וכניסתה מתחת לאלונקה".

גם בוועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בירכו על המינוי ומהאיגוד נמסר כי "זהו תפקיד מפתח בהגנה על בריאות הציבור בישראל, בשגרה ובחירום. תפקידו של ראש השירות איננו 'קטיעת שרשראות ההדבקה' אלא להוביל עבודה בין-תחומית משולבת להגנה על בריאות הציבור, בכל ההיבטים, וללא מורא. האיגוד ישמח לסייע בכל דרך ולעבוד במשותף לטובת ההתמודדות עם מגפת הקורונה ולקראת תקופה מורכבת".

קורונה סיגל סדצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד