ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סכנה ושמה חלב

פעוט אלרגי נקלע להתקף קשה; חייו ניצלו בזכות טיפול מהיר

הפעוט בן ה-4 הובהל לבית החולים 'הדסה הר הצופים' לאחר ששתה חלב ונקלע להתקף קשה. בזכות טיפול מהיר שקיבל ניצלו חייו • האם אפשר להיפטר מהאלרגיה?

פעוט אלרגי נקלע להתקף קשה; חייו ניצלו בזכות טיפול מהיר
חלב צילום: דניאל לילה

חייו של פעוט בן 4 שאובחן כאלרגי לחלב והוא שתה בטעות חלב, ניצלו בזכות טיפול מהיר שקיבל ברגע האמת בבית החולים 'הדסה הר הצופים'. הילד שסבל מהתקף אלרגי חמור שהביא בין היתר להפסקות נשימה, טופל באדרנלין וסטרואידים ומבית החולים נמסר כי יצא מכלל סכנה.

הילד בן ה4, תושב אחד הישובים במועצה האיזורית מטה בנימין שליד ירושלים, פונה הבוקר בידי מד"א לאחר שסבל מתגובה אלרגית קשה מאוד. ככל הנראה, הילד שתה בטעות כוס חלב וכך נקלע להתקף קשה ומסכן חיים, שגרם לו בין היתר לאובדן הנשימה.

ד״ר דוד רכטמן, מנהל חדר מיון ילדים בהר הצופים, מספר כי הילד פונה על ידי מד"א כשהוא במצב קשה, מונשם ומורדם. ״הפרמדיקים זיהו את מצבו הקשה ופעלו במהירות״, מדגיש ד״ר רכטמן שמעלה על נס את הטיפול שקיבל בידי כונני מד"א. "התגובה הזו הייתה החלק הראשון בהצלת חייו. בהמשך, לאחר טיפול וייצובו במיון ילדים הוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".

ד״ר שרלוט גליקסמן, רופאה בכירה ביחידה, מספרת כי מצבו של הילד התייצב ונראה טוב יותר לאחר שטופל באדרנלין וסטרואידים והוא כבר אינו זקוק להנשמה. לדבריה, "הילד מתאושש, ער, ומשוחח עם אביו, וממשיך לקבל כאן ביחידה טיפול תומך. מצבו היה קשה מאוד כשהובהל אלינו לאחר ששתה חלב בטעות אך נראה כי הסכנה חלפה בהחלט".

נציין כי בשנים האחרונות ארעו מספר מקרים שבהם חשיפה של ילדים אלרגיים לחלב (או למזונות אחרים, בוטנים למשל) הסתיימו בצורה קשה. בין היתר דווח על מותה של צעירה כבת 20 שאכלה קינוח שהכיל בוטנים, ואילו ילדה בת 12 שאכלה מאפה שהכיל חלב – נקלעה להתקף חמור, חייה אמנם ניצלו אך היא מוגדרת עדיין כצמח.

האלרגיה, למרות שאינה משפיעה על חיי היום יום, עשויה אם כן להיחשב למחלה מסוכנת. עם זאת, למרות שעד כה האלרגיה נחשבה לחשוכת מרפא, היום ישנם טיפולים שמאפשרים לילד להיחשף בהדרגתית למזונות המסוכנים, וכך למנוע את עוצמתו של ההתקף. הטיפולים הללו מתבצעים בעיקר בארה"ב אך גם בארץ במרפאות מיוחדות שהוותיקה שבהן פועלת בבית החולים 'שמיר אסף הרופא', ולאחרונה הוקמה מרפאה כזו גם בבית החולים לילדים 'ספרא' שבמרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר.

לפרטים על מרפאת האלרגיה בבית החולים 'שמיר אסף הרופא':

https://www.shamir.org/he/clinic/foodallergyclinic/

בבית החולים 'שיבא':

https://yeladim.sheba.co.il/%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%90%D7%AA_%D7%90%D7%9C%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94_%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D

 

אלרגיה לילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד