י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בהכוונת גדולי ופוסקי הדור

מהפכה בתחום ההלכתי במחלקת אורולוגיה ב'שיבא'

על קדושת ההלכה: הסדר חשוב וייחודי הוסכם בין גדולי ופוסקי הדור למערך האורולוגי במרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר ועבודה משותפת על פי כללי ההלכה • מנהל המחלקה הנכנס ד"ר זהר דותן ינהל את כלל המערך האורולוגי באופן המקצועי והמתקדם בישראל. הרב נפתלי הלפרין ילווה את המטופלים בהכוונה ובהתייעצות הלכתית

מהפכה בתחום ההלכתי במחלקת אורולוגיה ב'שיבא'
ד"ר דותן והרב הלפרין בהתייעצות עם פוסקי הדור צילום: באדיבות המצלם

עם כניסתו לתפקיד של ד"ר זהר דותן, לניהול מחלקת אורולוגיה במרכז הרפואי 'שיבא' תל השומר, התקיימו פגישות וישיבות דיונים בין גדולי ופוסקי הדור להנהלת המערך האורולוגי בליוויו של הרב נפתלי הלפרין.

בפגישה מיוחדת עם הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בירך הרב את הפעילות החשובה במערך האורולוגי וסיכם עם הנהלת המחלקה שיעביר הנחיות כתובות לכלל רפואי המחלקה לטיפולים על פי ההלכה.

ב'בית דין צדק בני ברק' הובאה בפני הדיינים הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי שריאל רוזנברג והגאון רבי יעקב פרבשטיין, יחד עם הגאון רבי אברהם ישעיהו קרליץ, התוכנית לעבודה משותפת והפניית המטופלים לקבלת הכוונה הלכתית על ידי הרבנים.

עוד נפגש מנהל המחלקה עם הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, הגאון רבי סיני הלברשטאם והגאון רבי משה שטיין יחד עם אפי פלדמן מנהל 'איחוד הצלה' בני ברק וראובן שרבני מארגון 'רחשי לב'.

במסגרת הישיבות הוחלט וסוכם על שיתוף פעולה והפניות מטופלים לקבלת טיפול רפואי במידת הצורך על פי ההלכה. על פי ההסכם, מטופל שומר תומ"צ שיופנה לקבלת טיפול רפואי, יקבל סיכום רפואי ודרכי טיפול לצורך התייעצות עם רב ומורה הוראה ודרכי התקשרות מיוחדות ישירות לרופא המטפל ומנהל המחלקה. הקשר וההכוונה ההלכתית מול פוסקי הדור ורופאי המחלקה יבוצעו על ידי הרב נפתלי הלפרין.

במהלך שנות עבודתו של ד"ר זהר דותן הוא הקים את השירות האורו-אונקולוגי ואת הפורום האורו-אונקולוגי הרב מקצועי, פיתח מחקרים קליניים בתחום והרחיב את שיתוף הפעולה הכירורגי עם מחלקות מקבילות כמו כירורגיה כללית, גניקולוגיה ואורתופדיה. ד"ר דותן אף עומד בראש החוג האורו-אונקולוגי הארצי הפועל במסגרת האיגוד האורולוגי הישראלי.

המחלקה האורולוגית בשיבא מובילה בתחומה בארץ בתחומי פעילות רבים הכוללים כירורגיה רובוטית אורו-אונקולוגיה, אנדואורולוגיה, אורולוגיה תפקודית, אורולוגית ילדים ועוד, היא מבצעת כ-3,000 ניתוחים בשנה ופועלת בחזית הקידמה והטכנולוגיה הרפואית.

ד"ר זהר דותן מסכם: "חשובה לנו הפעילות והקשר מול רבני הקהילות ופוסקי הדור בכדי לתת את השירות המקצועי הטוב ביותר על פי ההלכה".

הרב נפתלי הלפרין הוסיף כי זו "זכות גדולה כי ד"ר זהר דותן מונה לנהל את המערך האורולוגי. ד"ר דותן הינו אחד מגדולי הרופאים בישראל המטפל ברמה המקצועית ביותר מתוך מסירות וסבר פנים יפות. יחד עמו סוכם בס"ד לתת למטופלים את כל הנדרש בכדי שיוכלו לעבור את הטיפול על פי כל כללי ודקדוק ההלכה ובהתייעצותם של גדולי ופוסקי הדור".

בית חולים שיבא הרב נפתלי הלפרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד