י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסתמנת אכזבה

פרסום ראשון: גורמי מקצוע במל"ל נגד הקלות גם בבתי הכנסת

יממה לאחר הסיכום בין ראשי הסיעות החרדיות לראש המל"ל ופרופ' גרוטו על מתווה שיאפשר את הגדלת המניינים במהלך צום תשעה באב, ישנה התנגדות למתווה גם של הפרויקטור החדש וגם של ראש המל"ל עצמו

פרסום ראשון: גורמי מקצוע במל"ל נגד הקלות גם בבתי הכנסת
תפילה בכותל המערבי לעצירת הנגיף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: יממה לאחר שראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן לצד חבר הכנסת משה גפני, הגיעו לסיכום עקרוני עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והמשנה למנכ"ל איתמר גרוטו על מספר המתפללים בבתי הכנסת - ישנם קשיים במימוש הסיכום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לצד התנגדותו של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, גם ראש המל"ל, מאיר בן שבת הביע בשיחות מקצועיות התנגדות למתווה שיאפשר את הגדלת המניינים במהלך צום תשעה באב.

בתוכנית שהוסכמה עקרונית בין ראשי הסיעות החרדיות עם השר אדלשטיין, נקבע כי בתי הכנסת יפתחו את שעריהם במתווה של קפסולות פלסטיק בגובה 2 מטר ועד עשרה מתפללים, שיתאגדו למניין גדול יותר שתלוי בגודל מבנה בית הכנסת.

בעקבות התנגדות המל"ל והפרויקטור רוני גמזו, הערכה היא כי לא יושג סיכום עד למחר עם תחילת התפילות, כאשר המניינים הגדולים יתקיימו בחוץ.

החום הצפוי בימים הקרובים ובפרט בט' באב, עלול להקשות מאוד על המתפללים.

גורמים בסביבת ראש המל"ל מסרו ל'בחדרי חרדים' כי ראש המל"ל לא עסק בבתי הכנסת בימים האחרונים. אלא שבדיון שהתקיים לאחרונה בלשכתו הביעו כמה גורמים מקצועיים התנגדות להסרת מגבלות בכמה מסגרות.

מאיר בן שבת יולי אדלשטיין קורונה ט' באב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד