י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יש להיזהר מאוד מהדבקה"

מודיעין עילית: הרב הורה לומר קינות כשמחכים לאיכה

בהוראה לגבאי בתי הכנסת במודיעין עילית, על ידי לשכת הרב הגאון רבי מאיר קסלר, נאמר שאפשר להגיד חלק מהקינות בבית ובלילה, אפשר לומר שמחכים לקריאת המגילה. ומה ההוראות לגבי בין הזמנים? 

מודיעין עילית: הרב הורה לומר קינות כשמחכים לאיכה
אמירת קינות בליל תשעה באב צילום: משה מרקוביץ - ברסלב live

לשכת רבה של העיר מודיעין עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, פרסמה הודעה לגבאי בית הכנסת, כיצד לנהוג בתשעה באב בצל הנגיף המתפשט.

בפתח המכתב נאמר "לצערנו מתגלים מדי יום חולים רבים ויש להזהר מאוד מהדבקה. ומוטל עלינו לעשות ככל האפשר על מנת למנוע זאת. ולשם כך באנו לעורר את הציבור".

בתשעה באב מתכנסים המוני בית ישראל לתפילה ואמירת קינות, ויש לצמצם את החשש להדבקות, ולכן יש לחלק תפילת מעריב לכמה מניינים בשעות שונות, על מנת שיוכלו כולם לקרוא במגילת איכה. אפשר לומר את הקינות לפני איכה כשמחכים למגילה. 

בתפילת שחרית, בגלל הזמן הארוך, יש בתי כנסיות שקבעו קריאת איכה מיד אחרי שחרית, והקינות יאמר כל אחד בביתו. ויש שקבעו אמירה של מספר קינות ולאחריהן "אלי ציון", ואת ההמשך יאמר כל אחד בביתו. ועל כל בית כנסת להיערך כפי התנאים שקיימים שם. 

לשכת הרב מפרסמת גם הוראות לקראת החופש: "בימי בין הזמנים יחזרו הבחורים מהישיבות, ועלול להיות עומס בבתי הכנסת. אנו קוראים לבתי הכנסת להוסיף מניינים גם מחוץ לבית הכנסת. במצב זה, אפשר לקבוע מניינים עד סוף זמן תפילה, ובמניינים המאוחרים יש לעורר שיקראו ק"ש בזמנה".

"בחתונות שיתקיימו בעז"ה, ראוי לחלק מראש את המוזמנים לשעות שונות, ולהפריד בין בני המשפחה לחברים שיבואו בחלק האחרון. בתפילה שנזכה לנחמת ציון במהרה בימינו אמן". 

קינות תשעה באב הרב מאיר קסלר מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד