י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרב בקואליציה על הקרדיט

אושר בוועדת הכספים: תוכנית המענקים תוגדל; כך זה יתחלק

וועדת הכספים אישרה הערב לאחר מאבק שניהל היו"ר ח"כ משה גפני, את הגדלת תכנית המענקים לכל ילד בישראל, אלא שהסכום ישתנה החל מהילד הרביעי והלאה | הכנסת צפויה לאשר זאת עוד היום | בתוך כך, קרב על הקרדיט בין הניצים בליכוד, שר האוצר כץ ויו"ר הקואליציה זוהר

אושר בוועדת הכספים: תוכנית המענקים תוגדל; כך זה יתחלק
מסיבת צאן קדשים לילדי סאטמר בבי"ש צילום: באדיבות המצלם

המאמצים של יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני נשאו פרי, כשבשעה האחרונה הגיעו חברי וועדת הכספים לסיכום סופי עם שר האוצר ישראל כץ, על הרחבת תוכנית המענקים באופן שתטיב גם עם משפחות ברוכות ילדים.

על פי הסיכום שיאושר עוד הלילה במליאת הכנסת ויעבור ככל הנראה לחשבונות הבנקים של האזרחים עד לסוף השבוע, תאושר תוספת של למעלה ממאה מיליון שקל למען מענק גם למשפחות ברוכות ילדים.

כך, האזרחים במעמד הביניים יקבלו כל אחד מענק של 750 שקל, זוגות עם ילדים יקבלו תוספות של 500 שקל על ארבעה ילדים ראשונים, ומעבר לכך יקבלו מענק של 300 שקל על כל ילד נוסף ללא הגבלה.

מאחורי הקלעים התנהל קרב על הקרדיט, בין יושב ראש הקואליציה חה"כ מיקי זוהר שדיווח על הישג פחות משמעותי בדמות תוספות של 100 שקלים בלבד מהילד הרביעי עד לעשרה ילדים, בזמן ששר האוצר תחילה התכחש לסיכום ואמר, "קראתי כל מיני פרסומים על הכרזות שלי - לא דיברתי עם איש לא הכרזתי דבר".

במהלך הצהריים נועד שר האוצר ישראל כ"ץ עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני בלשכתו בכנסת, ובעקבות הפגישה הושג הסיכום המשמעותי יותר, כך שהחל מהילד הרביעי יזכו ההורים למענק של 300 שקלים ללא הגבלה.

בעקבות השינוי, יו"ר הקואליציה זוהר עקץ את השר ישראל כץ, וכתב בטוויטר: "שמחתי לשמוע על החלטת שר האוצר לשדרג את הצעתי ולהעביר 300 ש"ח החל מהילד החמישי. זו בשורה מעולה לכולם שמראה את נכונות הממשלה לסייע לאזרחים בזמן המשבר".

וועדת הכספים מענקים מיקי זוהר משה גפני ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד