י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הגיעה העת לגט"

האב ביקש שיימינג לבנו הסרבן; בית הדין נעתר

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב התיר לפרסם את פרטיו של סרבן גט מארה"ב, זאת בניסיון להפעיל עליו לחץ לתת את הגט לאשתו. בית הדין הורה גם לפרסם את שמו של האב,לאחר שהסכים לכך בטענה כי "אין לו יד ורגל בסרבנות בנו" למרות קביעת בית הדין

האב ביקש שיימינג לבנו הסרבן; בית הדין נעתר
בית הדין הרבני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שאביו ביקש לעשות שיימינג לבנו הסרבן, בית הדין הרבני האזורי בתל אביב התיר היום (שלישי) לפרסם את פרטיו של חיים הופמן, סרבן גט מארה"ב, זאת בניסיון להפעיל עליו לחץ לתת את הגט לאשתו. בית הדין הורה גם לפרסם את שמו של האב, יעקב הופמן, לאחר שהאחרון הסכים לכך בטענה כי "אין לו יד ורגל בסרבנות בנו" למרות קביעת בית הדין. בית הדין קבע בהחלטה כי "הגיעה העת להתרת האישה מכבלי הגינותה"

בסביבתו של האב ברכו על ההחלטה וציינו כי מאמציה של האישה לקבל גט "צריכים היו, וחייבים היום להיות מופנים כלפי הגורם היחיד שיכול לתת את הגט" - קרי הבעל. לעצם פרסום שמו, הוסיפו מקורביו כי לאחרונה, נאלץ לשלם קנס בסך כמיליון וחצי שקלים על האשמות של בית הדין שהוא מעורב בעיכוב הגט ואם "תמונתו של גורג' וושינגטון על גבי מאות אלפי שטרות לא הועילה כדי לשכנע את בנו ליתן גט, האם תמונתו של האב תועיל?". 

את הבקשה הגיש האב לפני כחודש במענה לדרישתה של האישה המסורבת לפרסם את השם של בעלה ששוהה כמעט 15 שנים בחו"ל בניסיון להפעיל עליו לחץ לתת לה גט. אביו הצהיר בתגובה באמצעות עורכי דינו בעז בן צור, יעל נגר וטו"ר משה מיטלמן כי הוא מסכים לבקשתה ואף מצטרף אליה, ובמסמך שהגיש לבית הדין הוא טען כי כבר פעל נגד בנו בארצות-הברית "באופנים דומים" כדי שייתן לה גט, ו"הביא לפיטוריו מעבודתו, נידויו על ידי אחיו ומשפחתו, החרמתו מאירועים משפחתיים חשובים" ועוד. 

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, אביו של סרבן גט שהואשם על ידי בית הדין בסירוב של בנו לתת גט ביקש לפסול את אב בית הדין הרב שלמה שטסמן שדן בעניינו. הסיבה: אב"ד לטענתו "נוהג במשוא פנים ובאופן מוטה, בהגיעו עם דעה מוקדמת ומטען כבד של איבה המונעת ממנו לשמוע את טענות האב בלב פתוח ובנפש חפצה, ותוך שהוא חורץ דין במעמד צד אחד ועוד בטרם נשמעו טענותיו של האב", כלשונו. הבקשה נפסלה על ידי הדיין הרב שטסמן. 

מדובר באחת מפרשות העגינות הקשות שהיו בבתי הדין הרבניים. בני הזוג נישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית שם נולדו להם שני ילדים. לפני למעלה מעשור הם הגיעו לביקור בישראל, ובמהלכו לקתה האישה באירוע מוחי ונשארה נכה עד היום. בית הדין קבע כי הבעל חייב לתת גט לאשתו, אך הבעל שכבר חזר לארה"ב התעלם מפסק הדין ואפילו לא טרח לערער עליו.

בניסיון לחקור את מניעיו, ביצע אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים חקירה בישראל ובארצות הברית, שכתוצאה ממנה קבעו הדיינים כי אביו של הגבר הוא שעומד מאחורי העיגון, זאת ללא כל ראיה מפורשת שהוצגה לכך עד כה. מאז ועד היום, במשך כ-5 שנים, נמצא האב בישראל תחת צו עיכוב יציאה מהארץ, כאשר רק לפני כשנה וחצי הותרה יציאתו בכפוף להפקדת ערובה בשווי מיליון דולר. מצבו הרפואי קשה ביותר, הוא לקה במספר אירועים מוחיים והתקפי לב ואף אושפז מספר פעמים בישראל, כאשר באחת אף הורדם והונשם במשך כשבועיים.

סרבן גט בית הדין האזורי שיימינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד