ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"הופתעתי מהרעיון והיוזמה"

שרת העלייה והקליטה נגד סגן השר מהליכוד

קרבות בקואליציה גם בין שני מייצגי העדה האתיופית. השרה פנינה תמנו-שטה מתנגדת לתכנית שמגבש סגן השר גדי יברקן, גם הוא בן העדה, להקים יישוב חדש ונפרד לעדה האתיופית. לדבריה: "לצערי ידידי טועה ומטעה. חזון אבותינו מעולם לא היה בניית נחלה נפרדת ליהודי אתיופיה בישראל ובטח לא רצון לגור ביישובים נפרדים"

שרת העלייה והקליטה נגד סגן השר מהליכוד
בני הקהילה האתיופית בחג הסיגד צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, שערקה מ'יש עתיד' ל'כחול לבן', תקפה אחה"צ (שלישי) את הצעתו של סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן מ'הליכוד', שפורסמה הבוקר, להקים יישוב נפרד לבני העדה האתיופית בלבד.

בתגובה ששיגרה שרת העלייה והקליטה, בת לעדה האתיופית אף היא, כתבה: "מי שמבקש יישובים נפרדים לא יכול להילחם נגד גני ילדים נפרדים או בתי ספר נפרדים. הופתעתי מהרעיון והיוזמה של סגן השר יברקן. לצערי ידידי טועה ומטעה. חזון אבותינו מעולם לא היה בניית נחלה נפרדת ליהודי אתיופיה בישראל ובטח לא רצון לגור ביישובים נפרדים. חזון אבותינו היה והינו שיבת ציון והתאחדות עם יתר שבטי ישראל".

עוד הוסיפה השרה: "לצערנו כבר יש כמה שכונות שהפכו לסוג של 'יישוב' אתיופי, והרעיון הזה של סגן השר מעודד בידול וסגרגציה ולוקח את הקהילה אחורה. כמי שפעלה והובילה את התוכניות לשילוב ואינטגרציה גם בשיכון (בינוי פינוי ומשכנתאות לצעירים), הדרך הנכונה היא לתת סיוע בדיור הולם ולסייע לצעירים במשכנתאות כפי שקורה בשנים האחרונות. כך נשפר בע"ה את איכות חיי התושבים גם מבחינת תשתיות".

השרה סיכמה ואמרה: "אין מקום בישראל 2020 לישובים שלמים לפי צבע עור או עדה מזכיר קצת את שנות ה-50-60, ונודה על האמת מי שרוצה להתבדל בדרך כלל זה ממש לא בני ובנות הקהילה שלנו. בכל אופן במשמרת שלי - בממשלה זה לא יקרה!"

כזכור הבוקר פנה סגן השר יברקן לשר השיכון יעקב ליצמן, כדי להביא להקמת יישוב לעולי אתיופיה. במסגרת סדרת מהלכים לקידום יוצאי אתיופיה בישראל, העלה ח"כ וסגן השר יברקן, בן העדה האתיופית הצעה להקים יישוב חדש רק עבור יוצאי אתיופיה, "אמנם באיחור של 40 שנה, אבל זה מימוש חלום אבותינו" במקביל סוכם שתוכנית המשכנתאות שמקלה על העדה תוארך לעוד חמש שנים.

יישוב חדש יהודי אתיופיה פנינה תמנו שטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד