י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחשש לאנטישמיות

סנאטור רפובליקני הסיר קמפיין שהגדיל את אפו של יריבו היהודי

בארצות הברית יודעים את הגבולות. מתמודד שפרסם מודעת בחירות נגד יריבו כשהוא מוצג עם אף ארוך והוא גם במקרה "יהודי", התנצל על כך והורה להסיר את כל המודעות באשר הם | המתמודד היהודי לא קיבל את ההתנצלות: "אף אחד לא מאמין, פשוטו כמשמעו"

סנאטור רפובליקני הסיר קמפיין שהגדיל את אפו של יריבו היהודי
קמפיין האף הארוך צילום: מתוך טוויטר

הסנאטור דייויד פרדו ממדינת ג'ורג'יה בארה"ב, מחק מודעת בחירות בפייסבוק שכוונה ליריבו הפוליטי, ג'ון אוסוף, היהודי, לאחר שנראה כי אפו של אוסוף גדול יותר מבמציאות.

המודעה קראה לתרום כסף לקמפיין של פרדו הרפובליקני, בטענה כי "הדמוקרטים מנסים לקנות את ג'ורג'יה". הוגה הקמפיין השתמש בתמונות בשחור-לבן של אוסוף ומנהיג המיעוט של הסנאט צ'אק שומר, שהוא גם יהודי, הם צולמו בפוטושופ כדי להיראות כאילו נשלפו ממערכת טלוויזיה ישנה עם תמונות פנים לא טובות.

משמאל: צילום רויטרס לשנת 2017 של ג'ון אוסוף. מימין: מודעת 2020 שתוקפת את ג'ון אוסוף. שלושה מעצבים גרפיים אמרו לפורוורד כי המודעה הגדילה את אפו של אוסוף בעוד שתווי פנים אחרים נותרו באותו גודל.

אפו של אוסוף הוא "ההבדל העיקרי בו הגרסה המשופרת גדולה מהמקור", אמר מוריס מיילור, פרופסור לעיצוב גרפי באוניברסיטת מדינת איווה, שני מעצבים גרפיים מקצועיים אמרו לאתר 'פורוורד' כי הם מסכימים עם הערכה הזאת.

אנשי הקמפיין של פרדו, כינו את המקרה 'תקלה' ואמרו כי הם מסירים את המודעה מהרשתות החברתיות.

ג'ון אוסוף. מתוך טוויטר

דובר הקמפיין מסר בהצהרה כי "בתהליך העיצוב הגרפי שטופל על ידי ספק חיצוני, גודל התמונה שונה ועוצב באופן מיוחד, מה שנראה שגרם לשגיאה לא מכוונת שעיוותה את התמונה, ברור שזה היה מקרי, אבל כדי להבטיח שאין בלבול לחלוטין, הסרנו את התמונה מייד מהפייסבוק, כל מי שמרמז שזה היה בכוונה תחילה, מציג את הסנטור פרדו באור לא טוב, כולם יודעים את העמידה הנחרצת של הסנטור נגד אנטישמיות וכל צורות שנאה".

אנשי הקמפיין של אוסוף סרבו להגיב, אך לאחר פרסום הדברים באתרים רבים, אוסוף צייץ בטוויטר כי "אף אחד לא מאמין, פשוטו כמשמעו להסבר של פרדו".

סנאטור ג'ורג'יה קמפיין אנטישמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד