י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף עצוב

הרופא שהציל חולי קורונה נדבק ומת בעצמו

ראש יחידת טיפול נמרץ בבית החולים בולטימור, מת מנגיף הקורונה בגיל 56, זאת לאחר שטיפל במסירות באלפי חולי קורונה ולאחר שמשפחתו וחבריו התחננו שלא יחזור לעבודה מחשש שיידבק

הרופא שהציל חולי קורונה נדבק ומת בעצמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

הציל ושילם בחייו: ג'וזף קוסטה, מנהל יחידת טיפול נמרץ בבית החולים בבולטימור, ארה"ב, שטיפל במסירות באלפי חולי קורונה בתקופה האחרונה, מת לאחר שנדבק בנגיף, והוא בן 56.

חברו סיפר ל'וושינגטון פוסט': "התחננתי שלא יחזור לעבודה, כשאתה רואה אנשים ללא מסכות, אתה חושב לעצמך 'אתה יצאת מדעתך?', המחלה הזו תביא לחוסר נשימה". הוא הוסיף; "עכשיו יש רופא אחד פחות בטיפול נמרץ לטיפול בחולי מגיפת קורונה בבולטימור".

יו"ר ההנהלה של מועצת הנאמנים של בית החולים, נשיא בית החולים ומנכ"ל בית החולים, ספדו לרופא בהצהרה משותפת: "ג'ו היה יותר מעמית נאמן, הוא גם היה חבר אמיתי לרבים, את חייו ואת הקריירה שלו הוא הקדיש לטיפול בחולים הקשים ביותר, כאשר נפלה עלינו המגיפה העולמית, ג'ו המשיך את עבודתו בקו החזית - מחויב מאוד לשרת את מטופלינו ואת עירנו בתקופה העמוסה הזאת".

מרכזים לבקרת מחלות ומניעת מחלות בארצות הברית העריכו כי 576 עובדי שירותי הבריאות מתו מהנגיף, אולם נראה כי הנתון האמיתי גבוה יותר.

יותר מארבעה מיליון אנשים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה ברחבי אמריקה, ולפחות 145,000 מתו.

בולטימור קורונה ושינגטון פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד