י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקמפיין הצליח

הראפר האנטישמי השתמש בדברי התלמוד ותקף את הראשל"צ

ראפר אנטישמי מפורסם מאד בבריטניה, השתמש בביטויים אנטישמיים קשים נגד יהודים, והזכיר את דברי התלמוד, כמו כן, האשים את הרב הראשי אותו ביקש לפגוש "כדי ללבן כמה דברים" • בעקבות קמפיין נרחב, חשבונו הוסר בחלק מהרשתות החברתיות וכעת מופעל לחץ כבד גם על 'טוויטר' כי תשבית אף היא את חשבונו

הראפר האנטישמי השתמש בדברי התלמוד ותקף את הראשל"צ
הראפר ווילי צילום: האינסטגרם של ווילי

הראפר המפורסם (41) עורר סערה לא מעטה כשהעלה אמירות אנטישמיות קשות ברשתות החברתיות. הפרסומים השונים של הראפר ווילי שאחריו עוקבים קרוב למיליון איש, גררו מחאה עצומה ברחבי הרשת, וכפי שכבר הוכרז בתחילת השבוע על ידי ארגונים ואישים מפורסמים יהודים ושאינם יהודים כחלק מקמפיין נרחב, להחרים את טוויטר ל-48 שעות.

בין ההערות האנטישמיות של ווילי שפורסמו היו "לא אכפת לי מהיטלר, אכפת לי מאנשים שחורים", ו"יש שתי קבוצות של אנשים שאיש לא ממש רצה לאתגר ה-KKK, ואת היהודים, אבל כשאתה בעסק במשך 20 שנה אתה מתחיל להבין למה".

כעת, הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם סגרו את חשבונותיו של הראפר וויילי בטענה כי הוא מבצע "הפרות חוזרות ונשנות".

מפייסבוק נמסר כי חשבונו של ווילי נמחק והושבת, לטענתם: "אין מקום לפוסטים של שנאה בפייסבוק ובאינסטגרם ואנחנו לא רוצים את זה בפלטפורמות שלנו. לאחר שהתחלנו עם מעקב אחר החשבונות של וויילי וחבמנו אותם שבעה ימים, כעת הסרנו את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו עקב הפרות חוזרות ונשנות של המדיניות שלנו."

במקביל, הראפר וויילי, גם הושעה למשך שבוע מרשת 'טוויטר', לאחר שהמשיך לפרסם הודעות אנטישמיות ותאוריות קונספירציות שכוונו נגד היהודים. יש לציין כי רשת טוויטר לא השביתה עדיין את חשבונו של הראפר למרות המחאה הנרחבת, וחלק מציוציו שעוררו סערה - עדיין באוויר. כעת, מופעל לחץ כבד על אפליקציית טוויטר שתשבית אף היא את החשבון.

וויילי השתמש בין שלל 'ציוציו' גם בדברים שאמר הראש"ל והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף בשנת 2018 - כאשר טען שהוא משתמש בקטע מהתלמוד כדי לתאר אנשים שחורים, לטענת הראפר המפורסם, הרב השווה בין שחורים לקופים.

כזכור בעבר הגר"י יוסף אמר באחד משיעוריו: "הרואה בריות משונות, מברך 'משנה הבריות'. רואה כושי, מברך עליו 'משנה הבריות'. איזה כושי? שאבא ואימא שלו לבנים והוא יצא כושי". עוד אמר הרב: "אם אתה יודע, יצא להם בן קוף, יצא להם בן ככה – אז תברך עליו 'משנה הבריות'. אז מה תגיד, צריך שיהיה שני כושים? לא, אלא זו דוגמה שהגמרא נתנה, אז (כך) גם כאן באילנות".

לאחר הדברים שחוללו סערה נמסר מלשכתו של הגר"י יוסף: "דברי הרב הם ציטוט מתלמוד בבלי במסכת ברכות, שם נאמר אמר רבי יהושע בן לוי הרואה את הבהקנים אומר ברוך משנה הבריות. מיתיבי ראה את הכושי אומר ברוך משנה את הבריות, תנו רבנן הרואה פיל קוף וקפוף אומר ברוך משנה את הבריות".

הראפר האנטישמי כתב בפייסבוק: "אני רוצה לשבת עם הרב שאמר שאנשים שחורים נראים כמו קופים? אני צריך לשאול אותו כמה שאלות."

כאמור, חשבונו של ווילי נמחק על ידי פייסבוק, בתקווה כי טוויטר תתעשת אף היא. וכעת ניצב הראפר בפני חקירת משטרה בעניינו.

ראפר אנטישמיות טוויטר פייסבוק הראשון לציון הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד