י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל הסגרים

לאחר צניחה משמעותית: צריכת הדלק חוזרת לעצמה

לאחר הירידה המשמעותית בצריכת הדלק בתקופת משבר הקורנה בגל הראשון, על פי נתוני משרד האנרגיה נראה כי בעקבות התאוששות המשק, עלתה הצריכה של הדלקים, וחזרה לרמה המקבילה בחודשים אלו אשתקד

 לאחר צניחה משמעותית: צריכת הדלק חוזרת לעצמה
משאבת דלק צילום: pixabay

מנתונים שמפרסם מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה עולה, כי למעט הדלק לתעופה, בשאר מוצרי הדלק - היקף הצריכה החודשי מקביל לשנה שעברה.   

משרד האנרגיה מפרסם את נתוני צריכת הדלקים בישראל לחציון הראשון של 2020. מהנתונים עולה כי בתקופה זו, נרשמה ירידה היסטורית בצריכת הבנזין, הסולר והדלק הסילוני, זאת לאור משבר הקורונה, שהשפיע דרמטית על המשק הישראלי בחודשים מרץ-מאי. 

צריכת הבנזין והסולר רשמה בחציון הראשון של 2020 ירידה של כ-43%, כך עולה מנתוני מינהל הדלק והגז. השיא בירידת הצריכה הגיע בשלהי חודש אפריל, בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה, אלא שמאז, בעקבות התאוששות המשק, עלתה הצריכה של דלקים אלה, וחזרה לרמה המקבילה בחודשים אלו אשתקד.

קרדיט: משרד האנרגיה

הדס"ל (דלק סילוני) צנח באופן משמעותי הרבה יותר, ונרשמה כ-80% ירידה בצריכה בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על אף התאוששות מסוימת בחודשים מאי ויוני, צריכת הדס"ל עדיין עומדת על 35% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. חלק ניכר מצריכת הדס"ל בחודשים האחרונים מיוחס לטיסות מטען.

לעומת זאת, צריכת הגפ"מ נשארה דומה לצריכה של שנה שעברה, כאשר הפרמטר המשפיע ביותר על הצריכה הוא העונתיות, כלומר, צריכה גבוהה משמעותית בחורף. עם זאת, ניתן לזהות ירידה קלה מאד בצריכה בחודשי הקורונה, ככל הנראה כתוצאה מירידת הצריכה אצל צרכנים מוסדיים ומסחריים.

במשרד האנרגיה מציינים שאומדן הירידה בצריכה, בהשוואה לתקופה מקבילה בשגרה לפני שנה, היא לאור הגבלת התנועה במרחב הציבורי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שבאה לידי ביטוי בעיקר החל מחודש מרץ. ההגבלות הביאו לכך שרוב הציבור בישראל נשאר בבית לתקופה ממושכת, והוא מיעט, לפרקים, להשתמש בתחבורה פרטית או ציבורית.

נתונים דלק משרד האנרגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד