ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ביטול בידוד למגיעים ממדינות ירוקות

התיירות חוזרת- ביטול בידוד למגיעים ממדינות “ירוקות”

בדרך להחזרת התיירות? משרד הבריאות המליץ היום (רביעי) שמי שיחזור מביקור במדינות שבהן רמות תחלואת הקורונה נמוכות והן מוגדרות מדינות ירוקות – יהיו פטורים מבידוד ומביצוע בדיקות קורונה.

 התיירות חוזרת- ביטול בידוד למגיעים ממדינות “ירוקות”
שדה תעופה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בדרך להחזרת התיירות? משרד הבריאות המליץ היום (רביעי) שמי שיחזור מביקור במדינות שבהן רמות תחלואת הקורונה נמוכות והן מוגדרות מדינות ירוקות – יהיו פטורים מבידוד ומביצוע בדיקות קורונה. בישראל מקווים ששינוי המדיניות יוביל להפעלה מחודשת של ענף התיירות הנכנסת. תאריך היעד המסתמן לתחילת הטיסות: 16.8. שר התיירות אסף זמיר: “השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר”. שרת התחבורה רגב: “בשורה חשובה לענף התעופה”.

בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח”כ עפר שלח על עתיד התעופה בעידן הקורונה הכריז המשנה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ איתמר גרוטו כי משרד הבריאות יאשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמיים במסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד”.

גרוטו, הוסיף ואמר כי ייתכן שייערכו בדיקות מדגמיות כדי לבחון שהפיילוט אכן עובד בהצלחה. לגבי נוסעים שחוזרים ממדינה אדומה, עדיין אין החלטה כיצד לנהוג.

רשימת המדינות הירוקות:

על פי הרשימה שהועברה לחברות התעופה אלו המדינות הירוקות שהמגיעים מהן לא יזדקקו לבידוד או לבדיקות: אוסטריה, קנדה, קפריסין, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, יפן, דרום קוריאה, ליכטנשטיין, לטביה, ליטא, מלטה, ניו זילנד, נורווגיה, פולין, סלובקיה, סלובניה, שוויץ. לא מדובר ברשימה רשמית שגיבשה ישראל, אלא רשימה שיש לחברות התעופה המתבססת על היתרי תעופה שקיימים כיום בעולם.
יו”ר הוועדה ח”כ עפר שלח בירך על הבשורה: “התעופה היא אחד הענפים שנפגעו הכי מהר והכי עמוק. בהנחה שלא יהיה חיסון בחצי השנה הקרובה לא יכול להיות מצב שהתעופה בישראל לא תיפתח ונמצא עצמנו ביום שאחרי ללא תעופה ישראלית”.
שר התיירות אסף זמיר אמר: “השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד. הצורך בבחינת נוסעים ובדיקתם ילווה אותנו שנים קדימה ולכן אין ספק שנדרשת השקעה תשתיתית ורפואית גדולה בנתב”ג לרבות הקמת מעבדות, בדיקות ונהלים”.
שמואל זכאי, מנהל שדה התעופה בן גוריון: “התו הכחול לענף התעופה יוצר בעיית קיבולת קשה בנתב”ג- נרד מיכולת של 48 המראות ונחיתות בשעה ל-18 בלבד”. עוד הוסיף זכאי “הדרך היחידה לוודא שנוסע לא נושא עמו את הנגיף זה באמצעות בדיקות, אבל משרד הבריאות טוען שלבדיקות יש אחוז טעויות גדול וגם שבדיקות הן משאב לאומי ואין לבזבז אותן על טיסות. כל עוד זאת הגישה- לא יתחדשו הטיסות ואנחנו כבר מעבר לנקודת האל-חזור. אולי כדאי להכניס את לימודי השחייה ללימודי הליבה כי אזרחי ישראל לא יוכלו לצאת מפה אחרת”.לכתבה באתר פספורט ניוז
חו"ל בידוד בידוד ביתי טיסות טיסות בזול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד