י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחורבן לתקומה

מחקר מעלה: פסימיסטים מתים בקיצור ימים אך אופטימיות אינה סגולה לחיים ארוכים

דרך חיים: בניגוד לדעה הרווחת ולתוצאות המחקרים וההבנה הבסיסית, מחקר חדש מגלה כי אופטימיים אינם זוכים בהכרח לחיים ארוכים יותר, אך מנגד פסימיות מובילה לקיצור תוחלת חיים בכשנתיים 

מחקר מעלה: פסימיסטים מתים בקיצור ימים אך אופטימיות אינה סגולה לחיים ארוכים
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחקר חדש מגלה כי פסימיסטים מתים שנתיים קודם מהאדם הממוצע - אך מנגד בניגוד לדעה הרווחת אופטימיות אינה מובילה לחיים ארוכים יותר.

מתוצאות המחקר עולה כי אנשים פסימיים מתים מוקדם יותר מאלו שאינם בעלי דעות שליליות או חיוביות גלויות, כך עולה ממחקר חדש.

מחקרים קודמים מצאו קשר בין אופטימיות ופסימיות לבין מחלה מסוימת. עם זאת, מחקר נוסף איחד את השניים בסולם אחד ולא בקנה מידה נפרד, וכתוצאה מכך אנשים עם חיים ארוכים יותר סווגו כאופטימיסטים.

בהצהרה שמסר בנושא אמר ד"ר ג'ון וויטפילד, ביוכימאי קליני, ב- QIMR Berghofer, מוסד מחקר באוסטרליה: כי "אופטימיות ופסימיות אינן ניגודים ישירים".

הד"ר הוסיף כי "המאפיין העיקרי בתוצאות שלנו הוא שהשתמשנו בשני סולמות נפרדים כדי למדוד פסימיות ואופטימיות ואת הקשר שלהם עם כל גורמי המוות."

במחקר שפורסם בכתב העת Nature, הצוות בדק שאלון של כ-3,000 משתתפים בני 50 ומעלה. השאלון היה חלק ממבחן התמצאות החיים, שבחן את בריאותם של האוסטרלים בין השנים 1993-1995, המשתתפים קיבלו ציון בסולם אופטימיות-פסימיות בהתבסס על הסכמתם או חוסר הסכמה עם אמירות אופטימיות ופסימיות.

ההצהרה שהמשתתפים נתבקשו למלא כללה: "אני תמיד אופטימי לגבי העתיד שלי" או "אם משהו יכול להשתבש אצלי, זה יקרה".

מתוצאות המחקר התברר, כי אלה שקיבלו ציון גבוה יותר כפסימיסטים, עשויים למות שנתיים קודם לכן בממוצע מאלו שלא דורגו כפסימיים. פסימיסטים היו בעלי סיכוי גבוה יותר למות מוקדם יותר ממחלות לב וכלי דם ומסיבות מוות אחרות, אך לא מסרטן. יתרה מזאת, נראה כי הפרעות במצב הרוח כמו דיכאון לא השפיעו על הקשר בין פסימיות לתמותה.

"ניתן לחשוב שאנשים פסימיים לא דואגים לעצמם ולבריאותם, הם עשויים לחשוב שאין טעם לעשות דיאטות ופעילות גופנית" כך אמר לרשת ABC אוסטרליה.

"יש אינדיקציות לכך שעמדות אופטימיות ופסימיות יכולות להשפיע על ביוכימיה מוחית ועל דלקת" הוסיף הרופא.

פסימיות אופטימיות חיים ארוכים מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד