י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כיפופי ידיים בממשלה

הקרב על התקציב; כץ מעלה תקציב חד שנתי; ליצמן מתריע בבחירות

ישראל בדרך לבחירות? סוגיית התקציב עומדת בחוד המאבק בין המפלגות השונות ונראה כי הצדדים רחוקים מלהתפשר • השר כץ הודיע כי הוא צפוי להעלות לדיון כבר בישיבת הממשלה הקרובה את הצעת התקציב החד שנתית שמוביל נתניהו • השר ליצמן מתריע כי המאבק עלול להסתיים בפיצוץ ובבחירות "אותי לא מעניין איזה תקציב, העיקר שיעבור" 

הקרב על התקציב; כץ מעלה תקציב חד שנתי; ליצמן מתריע בבחירות
נתניהו וכץ מסתודדים במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על התקציב לקראת הכרעה או פיצוץ: בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ טרם הגיעו לסיכום על סוג התקציב שאמור לעלות, האם יהיה תקציב דו שנתי כפי שסוכם בהסכם הקואליציה או חד שנתי כפי שדורש כעת ראש הממשלה נתניהו. נראה כי ההחלטה בנושא צפויה לעלות בקרוב לדיון.

שר האוצר ישראל כץ הודיע הבוקר כי הוא לא צפוי להמתין להכרעה וכי בכוונתו לעלות לדיון בישיבת הממשלה הקרובה את הצעת התקציב החד שנתית לשנת 2020 מה שעלול לעורר פיצוץ בין הליכוד לכחול לבן.

"מדינת ישראל צריכה תקציב, אני מתכוון להציע לראש הממשלה להניח כבר ביום ראשון תקציב חד שנתי. יש תקציב מוכן. יש רגל אחת של סיוע למאבק בקורונה ויש רגל שנייה של תקציב וחוק הסדרים", אמר הבוקר השר כץ בראיון לגלצ.

בתוך כך, הבוקר דווח ב'כאן 11' כי גם שר השיכון יעקב ליצמן מתריע מהליכה לבחירות. השר ליצמן אמר כי הוא מסרב להכריע בקרב על התקציב, וקורא להעביר כל תקציב, ולא, ישראל תידרדר למערכת בחירות נוספות.

על פי הדיווח, ליצמן אמר השבוע בשיחה עם בכיר כחול לבן כי "אותי לא מעניין איזה תקציב תביאו, דו שנתי או חד שנתי. המשרד שלי לא יכול לעבוד בלי תקציב. אני מבין שאתם מרגישים בנוח להתעמת עם נתניהו בנושא הזה כי אתם יודעים היטב שהחרדים חושבים שחייבים להעביר תקציב. אבל תקשיב טוב, אם המשחק הזה אתכם יימשך ואנחנו נמשיך לסבול - פשוט נלך לבחירות".

ישראל כץ .יעקב ליצמן תקציב המדינה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד