י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בזכות הקורונה

בשורות מעודדות מחצי הכדור הדרומי: תחלואת השפעת נמוכה

תרחיש הקיצון של מערכות הבריאות בעולם מדבר על שילוב של מחלות הקורונה עם השפעת, מה שיביא לקריסה. אך ראש אגף הסיעוד ב'אסותא אשדוד' מרגיעה: "בחצי הכדור הדרומי תחלואת השפעת נמוכה" • ויש גם קשר לקורונה

בשורות מעודדות מחצי הכדור הדרומי: תחלואת השפעת נמוכה
מד חום צילום: unsplash

בשורות מעודדות מחצי הכדור הדרומי: מערכות הבריאות בעולם, ובעיקר בישראל, חוששות מאד מתרחיש האימים הצפוי לנו בחורף, אז אנו צפויים להתמודד עם מחלת השפעת שמכה בכל שנה באופן קשה באוכלוסיות הסיכון, וכשהיא תגיע לצד השפעת היא תגרום לקריסת מערכת הבריאות ובתי החולים. אך כעת ישנן בשורות שמגיעות דווקא מחצי הכדור הדרומי, שם כבר הגיע החורף – והפעם עם שפעת קלה.

מי שמצביעה על ההתפתחות היא רחלי מיזן, סא"ל במיל' וראש אגף הסיעוד בביה"ח אסותא אשדוד, שמגלה כי דוחו"ת הארגון העולמי מצביעים על תחלואת שפעת נמוכה בחצי הכדור הדרומי. במדינות אלו, כמו אוסטרליה, חווים כבר את החורף אך גלי החולים שהיו מגיעים בכל שנה כשהם מציפים את המחלקות הפנימיות, נמוכים יחסית לחורפים קודמים.

"בעוד חודשיים", אומרת מיזן, "נידרש להתמודד עם מציאות מאתגרת: שפעת לצד קורונה. אך דוחות ארגון הבריאות העולמי מהשבועות האחרונים מצביעים על תחלואת שפעת נמוכה בחצי הכדור הדרומי". הסיבה לכך, היא אומרת, נעוצה דווקא בהתמודדות העכשווית עם מחלת הקורונה. "הסיבה המשמעותית ביותר לכך נעוצה כנראה באימוץ כללי ההגנה מקורונה: עטיית מסיכה, ריחוק חברתי והגיינת ידיים". ההנחיות הללו, לדעתה, שחדרו לתודעה הציבורית דווקא בשל הקורונה, מביאות גם להתפשטות נמוכה יותר של מחלת השפעת, וכך נמנעים העומסים המסוכנים על חדרי המיון ובתי החולים.

כזכור, במערכת הבריאות מתריעים מפני השילוב של שתי המחלות, שפעת לצד קורונה, שעשוי להעמיס על מערכת הבריאות ולהביא אותה ל'אי ספיקה'. כעת מתברר שבמידה והציבור ישתף פעולה וישמור על ההנחיות, נוכל בס"ד להפחית את התחלואה גם של השפעת וגם של הקורונה. מיזן מסכמת כי "כולנו מכירים את סיפורי החורף שמלווים תמיד בתיאורים על 'הזקנה במסדרון'. על מנת שנמנע זאת השנה, מערכת הבריאות והציבור חייבים לפעול "יחד". הציבור ישמור על עצמו: יקפיד על הכללים ואנחנו בבתי החולים, נעשה את המקסימום להמשיך להעניק את הטיפול הרפואי הטוב ביותר".

 

קורונה שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד