ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עליה בעלייה

פורום מיוחד ירכז את כל ארגוני העלייה הפועלים בקרב היהדות החרדית בארה"ב

סגן השר פרוש נפגש עם ארגונים שעוסקים בעידוד עליה לארץ ישראל מארה"ב • בפגישה הוחלט על הקמת פורום משותף של כל ארגוני העלייה הפועלים בקרב הציבור החרדי בארצות הברית, בראשות הפורום יעמוד יעקב שטרנברג מנהל עמותת 'ישראל מובמנט' בישראל

פורום מיוחד ירכז את כל ארגוני העלייה הפועלים בקרב היהדות החרדית בארה"ב
הפגישה אצל ח"כ פרוש צילום: באדיבות המצלם

סגן שר החינוך מאיר פרוש נועד השבוע עם ארגונים שמעודדים עליית יהודים מארה"ב לישראל, זאת נוכח העלייה הדרמטית שנרשמה לאחרונה של המבקשים לעלות ארצה.

במהלך הפגישה החליטו הארגונים על הקמת פורום משותף של כל ארגוני העלייה הפועלים בקרב הציבור החרדי בארצות הברית, בראשות הרב יעקב שטרנברג מנהל עמותת 'ארץ ישראל מובמנט' בישראל.

בפגישה בה השתתפו עשרה נציגים של שלושה ארגונים, נדונו דרכי הפעולה מול הציבור בארה"ב וסוכם על שיתוף פעולה, שילוב כוחות וסנכרון בין כולם והיא נערכה כאמור, לאור עליה במספר המבקשים לעלות לא"י מהציבור החרדי על כל גווניו, במיוחד בתקופה הזו של נגיף הקורונה, כאשר ישנו אי וודאות גדולה והיהודים רואים את ארץ ישראל כמקום הבטוח מכל מקום אחר.  

סגן השר מאיר פרוש ברך את הנוכחים ואיחל להם הצלחה והבטיח שיתוף פעולה וסיוע ממנו ומהנציגים האחרים בסיעת יהדות התורה.

בדבריו הסביר פרוש, "אתם עוסקים בכל הקשור לעידוד עליית יהודים לארץ ישראל, אני קטונתי מלעסוק בזה, אני וחבריי ביהדות התורה עוסקים להקהות ככל שאפשר את העובדה שישנם כאלה לצערנו שמנסים לחלן כמה שיותר את ארץ ישראל ונלחמים בכל דבר שבקדושה, הדאגה שלנו שיהיו תקציבים לישיבות, הכוללים, לשמור על פך השמן הטהור במוסדות החינוך החרדים, בכל הקשור לשמירה על העצמאות החינוכית, שמירה על הצביון היהודי, כך שעולם התורה יפרח ויהודי חרדי ירצה להגיע לגור כאן בארץ ישראל".

הפגישה אצל ח"כ פרוש\\צילום: באדיבות המצלם

"יתירה מכך" הוסיף סגן השר, "מרן הרב דושינסקי אמר בוועדת פיל בשנת תרצ"ז שאנחנו רוצים את ארץ ישראל ומתפללים לארץ ישראל מכיוון שיותר ממחצית המצוות שיש בתורה תלויות בארץ ישראל, אז אנחנו רוצים להיות בארץ ישראל, כך שאין ספק שישנו גם זכות גדולה לאלה שעוסקים בכל הקשור בעידוד העלייה של יהודים חרדים".

בהמשך דבריו הביא את דברי מועצת גדולי התורה מאותה שנה כאשר פיל הציג את התוכנית שלו על חלוקת הארץ, "אף אחד לא יכול לוותר על שום דבר מארץ ישראל, כי ארץ ישראל היא נחלת אבותינו, ניתנה לנו על ידי הקדוש ברוך הוא". זהו הבסיס לפעילות של הארגונים לעידוד העלייה גם היום.

חתם את המפגש הרב טוביאס מבני ברק, שהלהיב את הנוכחים בחשיבות מצוות יישוב ארץ ישראל ובעידוד עלייה של יהודים ארצה.

עליה לארץ ארצות הברית מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד