י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראש הממשלה מגנה

סערה במערכת הפוליטית: "מתנשאים ומאמינים לבלוף של עצמכם"

לאחר האירועים האלימים אמש במהלך הפגנה שנערכה בתל אביב מול ביתו של השר אמיר אוחנה, המערכת הפוליטית סוערת. ראש הממשלה: "מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים" • השר אמסלם: "אתם מסיתים נגד ראש הממשלה 4 שנים על בסיס יומי"

סערה במערכת הפוליטית: "מתנשאים ומאמינים לבלוף של עצמכם"
השר דודי אמסלם צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

המערכת הפוליטית סוערת בשעות האחרונות בעקבות האירועים האלימים אמש בהפגנה שנערכה סמוך לביתו של השר אמיר אוחנה בתל אביב והחקירה שנפתחה בעקבותיהם. הדיון במליאת הכנסת התעסק ברובו סביב הגינויים במערכת הפוליטית, ובעימות גם בתוך הקואליציה.

שר המשפטים ניסנקורן התייחס לתקרית אמש וכתב: "אלו שתקפו את המפגינים אתמול - הם האנרכיסטים האמיתיים". אליו הצטרף שר הביטחון בני גנץ, שאמר כי "שנאת חינם פוררה וממשיכה לפורר את עם ישראל, שחוסנו האמיתי הוא באחדותו. תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש. אף אחד לא ישתיק מחאות בישראל כל עוד אנחנו כאן".

במערכת הפוליטית היו שקראו לראש הממשלה לגנות את התקרית, כשלאורך כל שעות הבוקר - שמר נתניהו על שתיקה, ורק לעת צהריים הגיב וטען כי "החקירה לגבי האירוע בתל אביב בעיצומה. אני מצפה מהמשטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם האחראים. אין מקום לאלימות מכל סיבה שהיא".

נתניהו ניצל את ההזדמנות לתקוף את נציגי האופוזיציה: "באותה מידה אין מקום להסתה ולאיומים ברצח - המפורשים והמרומזים - נגדי ונגד בני משפחתי, כולל האיום המביש בצליבה היום בתל אביב. לצערי, כששוטר הוכה קשות על ידי מפגינים מול מעון ראש הממשלה ונזקק לניתוח, או כשאיומים ברצח מתפרסמים נגדי ונגד משפחתי מדי יום - לרבות אתמול כשנעצר ליד משרדי אדם שאיים לרצוח אותי וברשותו סכינים - התקשורת ואישי ציבור רבים בוחרים להתעלם מכך".

"אחד מהם", הוסיף נתניהו לתקוף, "יאיר לפיד, בדומה לאהוד ברק, אף מעודד קבוצות של אנרכיסטים שמטרתן הפרת הסדר הציבורי וערעור יסודות החברה הישראלית. אני מצפה מכולם לאמת מידה אחידה: לגנות אלימות באשר היא והסתה באשר היא".

העימות הפוליטי הגיע גם למליאה שם תקף השר דודי אמסלם את חברי כחול לבן מעל בימת הכנסת: "אנחנו שומעים את שר המשפטים מצפה מראש הממשלה לגנות את האלימות, לטענתו יש שיסוי מטורף והוא מצפה מראש הממשלה ומשר הבט"פ לצאת נגד זה כי יש הסתה נגד המפגינים ויש הסתה נגד בתי המשפט וההסתה נגד שלטון החוק".

"רבותיי, אתם מסיתים נגד ראש הממשלה 4 שנים על בסיס יומי, אתם התחלתם בכל הפילוג הזה במדינת ישראל, אתם וכל המערכות שתומכות בכם. אתם טבועה בכם האלימות הבסיסית, אתם האנשים הכי האנטי דמוקרטים, אתם לא מקבלים את הכרעת העם, ולא תקבלו אותה לעולם כל עוד אתם לא נבחרתם" הוסיף אמסלם.

עוד תקף השר: "אתם קוראים לציבור הימני אוכלי עשב בגלל שאתם יהירים, שחצנים, מתנשאים ומאמינים לבלוף של עצמכם. אתם חושבים שמותר לכם הכול במדינת ישראל. אתם הופכים את היוצרות, תראו את האלימות שאתם מפעילים הלכה למעשה, אתם גורמים לאנרכיה במדינת ישראל כל יום. אתם מתדלקים את ההפגנות האלימות העברייניות האלה, ואתם מדברים עכשיו כמו הקוזק הנגזל".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בתגובה דברי ראש הממשלה: "נתניהו, גמרנו לפחד ממך. כן, אני מעודד את המפגינים. כן, האנשים של יש עתיד הם חלק מההפגנות. כן, אנחנו נמשיך להלחם בשנאה ובארס שאתה מפזר סביבך עד שנוציא אותך מבלפור".

שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ התייחס אף הוא לאירועי האלימות אמש בהפגנה: "אתמול בלילה נחצה קו אדום, בעת שאזרחים שמימשו את זכות המחאה, הם הותקפו על ידי כנופיות פשע מאורגנות. כשר הביטחון וכחבר בממשלה- אני עומד על כך שזכות ההפגנה תישמר, ושביטחונם של האזרחים יובטח בכל מקום שהוא.

אסור לנו לעבור על אירועי האלימות בשתיקה. אני קורא לראש הממשלה ולכלל חברי הממשלה לגנות ולא פחות חשוב מכך לעשות.

דמוקרטיה נבחנת דווקא בעיתות משבר, ממשלה נבחנת דווקא בתקופות כאלו. אני, ראש הממשלה וכלל השרים חייבים להקשיב וגם לתקן. בכוונתי לכנס דיון בממשלה סביב אירועי האלימות ולפעול אקטיבית מול משטרת ישראל בכדי לוודא שהמעשים יטופלו, יגדעו ושמי שזורע שנאת חינם, מסית ופוגע באזרחים, יבוא על עונשו".

דודי אמסלם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד