י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

באדיבות ד"ר פישר: כל מה שצריך לדעת על קרני השמש

עונת הקיץ בשיאה ובין הזמנים ממש מעבר לפינה. רגע לפני שנצא אל הפארק הקרוב או ניסע לטיול משפחתי באוויר הפתוח – כדאי לערוך היכרות מעמיקה עם קרני השמש, המלוות אותנו בשעות הארוכות מחוץ לבית – ולהיערך בהתאם. מומחי ד"ר פישר שמחים לשתף אתכם במידע החשוב

באדיבות ד"ר פישר: כל מה שצריך לדעת על קרני השמש

מהי למעשה קרינת השמש?

קרינת השמש מורכבת מקשת רחבה של קרניים מזיקות, ביניהן; קרינה אולטרה-סגולה ((UVA&UVB, קרינה אינפרה-אדומה (IR); וקרינת האור הנראה (HEV). כפי שניתן להבין משמה - קרינת האור הנראה היא היחידה אותה ניתן לראות.

איך הן משפיעות על העור?

השמש אחראית ל-90% מסימני ההזדקנות המוקדמת של העור שאינה תורשתית. קרני השמש המזיקות חודרות אל שכבות העור בעומקים משתנים, ומגבירים את הסיכון למחלות קשות ל"ע ולנזקים אחרים רבים.

קרינת UV, קרינה אולטרה סגולה, המזיקה לבריאותנו כוללת: קרינת UVA – החודרת לשכבת עור פנימית וגורמת לנזקים ארוכי טווח, בהם הזדקנות מוקדמת של העור, הבאה לידי ביטוי גם בכתמים, קמטים ורפיון העור.

קרינת UVB - גורמת לנזקים ל-DNA בשכבות העור העליונות, לאדמומיות וכוויות ועלולה לגרום אף לנזקים עתידיים.

קרינת IR, קרינה אינפרה-אדומה, חודרת עד לעומק העור ותורמת להזדקנות מוקדמת של העור,  לעידוד יצירת כלי דם בלתי רצויים ומפעילה תגובות שרשרת המפחיתה את ייצור הקולגן ופוגעת בגמישות העור.

קרינת HEV, קרינת העור הנראה בעוצמה גבוהה, חודרת לשכבת העור הפנימית וגורמת ליובש, חספוס וקמטים.

אז מה עושים?

פשוט נחשפים לשמש בחוכמה; נמנעים משהייה בשמש בין 10:00-16:00, חובשים כובע, מרכיבים משקפי שמש ומרבים בשתייה. בנוסף, חשוב להקפיד על שימוש קבוע בתכשירי הגנה איכותיים, בעלי מקדם הגנה גבוה ולמרוח אותם בכמות מספקת ותדירות גבוהה – כ-30 דק' לפני החשיפה לשמש, ולחדש את המריחה מדי שעתיים. מעבר למקדם הגנה גבוה, מומלץ לבחור בתכשיר הגנה המסייע בהגנה לספקטרום רחב במיוחד של קרני השמש, כדוגמת אולטרסול ספקטרום SPF50+ של ד"ר פישר - הסדרה היחידה המסייעת בהגנה גם מפני קרינת האור הנראה (HEV) בשילוב הגנה מוגברת במיוחד של SPF50+.

ד"ר פישר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד