י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עימות חריג במשכן

גפני תקף במליאה: "אתם כתם על המדינה" • צפו

עימות חריף התפתח במליאת הכנסת סביב העברת חוק המענקים. חבר הכנסת פורר תקף את התוספת שניתנה למשפחות ברוכות ילדים וגפני לא נשאר חייב: "אתם כתם על המדינה" • צפו

גפני תקף במליאה: "אתם כתם על המדינה" • צפו
פורר וגפני במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

במהלך הדיון על חוק המענקים, ובו הצעתו של חבר הכנסת גפני שדאג להגדיל את תקציב המענקים לטובת משפחות ברוכות ילדים, התפתח עימות במליאה שהפך כמעט אלים, בין חברי הכנסת משה גפני לבין יו"ר סיעת ישראל ביתנו עודד פורר, לאחר שהאחרון טען כי גפני דאג בעיקר לציבור החרדי.

גפני עלה להשיב לפורר בנאום תקיף ואמר: "המציאות הזו שבה אנחנו עושים חוק למען כולם, בא אלי עודד פורר והוא אמר לי שהוא לא מסכים ויגיש הסתייגויות אם לא יכניסו את חיילי צהל ואני הסכמתי, דיברנו עם השר הסכים וזה נכנס".

"אני לא יושב ראש ועדת כספים שבאתי לפני חודש, אני נמצא עשר שנים ואתם יודעים את זה, שיש בעיה לישראל ביתנו הם באים אלי ואני מעלה את זה" השיב גפני לטענות של ישראל ביתנו. "אני מעולם לא עשיתי משהו סקטוריאלי, אני לא אמרתי שיתנו לילדים כאלה או לילדים אחרים. אמרתי לא יכול להיות במדינה מודרנית מתורבתת שיש עוני בין ילדים".

גפני המשיך במתקפה על נציג ישראל ביתנו: "עומד פה עודד פורר וחבריו ומתחיל לעשות חשבון כמה יש בקריית טבעון וכמה יש בביתר עילית. זאת בושה למדינה". גפני הוסיף בזעם: "אתם כתם על המדינה".

חבר הכנסת עודד פורר השיב בקריאות ביניים: "אני כתם? אתה כתם!". גפני היסה את פורר: "תפסיק לנבוח".

לאחר מכן עלה פורר להשיב במתקפה והזכיר את ערב ט' באב. "להזכירך שבית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם, ללמדך ששנאת חינם שקולה כנגד גילוי עריות, עבודה זרה ושפיכות דמים". לטענת פורר, "בניגוד לחבר הכנסת גפני אני ורוב חברי בסיעה התגייסנו לצבא בגיל 18 ועשינו את מה שצריך לעשות למען מדינת ישראל".

"לא יהיה כדבר הזה שיעלה לפה חבר כנסת ותיק ככל שיהיה ויגיד על מישהו שהוא מבין חברי הבית הזה שהוא כל כולו הוא עשייה למען העם והארת ויגיד "כתם על מדינה" רק בגלל שאני לא מסכים עם המדיניות הסקטוריאלית שהוא נוהג בוועדת הכספים" תקף פורר.

עוד אמר פורר בתגובה לדברי גפני כי "זה אותו חבר כנסת שמוכן לספוג הכל מאחמד טיבי וחבריו מהרשימה המשותפת כולל אתמול, שאיימו לפוצץ את הוועדה בגלל הסתייגות על חיילים משוחררים".

מליאת הכנסת עודד פורר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד