י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סקר מנדטים חדש

מצמצם פערים מנתניהו: בנט ממשיך לצבור תאוצה

לפי סקר של 'דיירקט פולס', 34% היו רוצים את בנימין נתניהו בראש המחנה הלאומי, 22.2% את גדעון סער, 16.4% נפתלי בנט. בקרב מצביעי הימין מצבו של בנט עוד משתפר

מצמצם פערים מנתניהו: בנט ממשיך לצבור תאוצה
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ללא ספק המרוויח הגדול ביותר עד כה מהקורונה הוא יו"ר ימינה נפתלי בנט שמפלגתו רק צוברת תאוצה מיום ליום. בנט שרק בתחילת מערכת הבחירות נשאר מחוץ לכנסת, עומד כעת על כ-15 מנדטים בממוצע, מה שהופך את מפלגתו לשלישית בגודלה בכנסת.

ולא רק זה, בנט מצליח גם לצמצם את הפער בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. מסקר 'דיירקט פולס' עולה, כי 34% מהנשאלים היו רוצים את בנימין נתניהו בראש המחנה הלאומי, 22.2% את גדעון סער, 16.4% נפתלי בנט ו-10.2% היו רוצים בראש את ניר ברקת. ישראל כץ וגלעד ארדן עם פחות מ-2 אחוזים ויולי אדלשטיין עם פחות מאחוז.

בקרב מצביעי הימין, ראש הממשלה נתניהו עם 43%, יו"ר ימינה בנט עם 24.9%, גדעון סער מקבל 16.8% אחוזי תמיכה וניר ברקת עם 10.3% בלבד.

הבוקר (רביעי) פורסם סקר מנדטים ברדיו 103FM, ולפיו הליכוד בראשות בנימין נתניהו ממשיך בצלילת מנדטים ומגיע כעת ל־31 מושבים בלבד. רשימת יש עתיד-תל"ם נשארת יציבה עם 19 מנדטים, בעוד שמפלגת כחול לבן מקבלת עשרה מנדטים בלבד.

הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט אחד ל־16 מושבים, מפלגת ימינה של בנט עם 13 מנדטים, וישראל ביתנו עם 8. במפלגות החרדיות אין שינוי של ממש: ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7. מרצ מתחזקת מעט וגם היא עם 7 מנדטים.

חמש מפלגות נוספות נמצאות בשלב זה מתחת לאחוז החסימה, ובהן העבודה, שלא צפויה, נכון להיום, להגיע לכנסת הבאה. יחד איתה גם עוצמה יהודית, דרך ארץ, גשר והבית היהודי.

בחלוקה לגושים, גוש הימין עם 60 מנדטים, וגוש השמאל-ערבים עם 52 מנדטים. ליברמן שלא נספר באף אחד מהגושים עם שמונה מנדטים בלבד.

הסקר, שנערך אתמול (שלישי), בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. בסקר השתתפו 525 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,650 חברים בפאנל. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 אחוזים.

 

סקרים נפתלי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד