י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרושים מתנדבים

חליתם בקורונה? הצטרפו לניסוי, אולי בזכותכם תימצא התרופה

במסגרת מחקר שנערך ב'שיבא', נערך ניסוי על קבוצה של חולים הנמצאים בשלבים הראשונים של המחלה. בבית החולים מציעים לכם להשתתף בניסוי ולקבל את התרופה

חליתם בקורונה? הצטרפו לניסוי, אולי בזכותכם תימצא התרופה
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מציעים לכם תרופה, לא תקחו? במרכז הרפואי 'שיבא' מקדמים בימים אלו מחקר שנועד לבדוק את השפעתה של התרופה 'איברמקטין' על הקורונה, לאחר שישנו יסוד סביר להניח שהתרופה עשויה לרפא את המחלה. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. לשם כך דרושים נסיינים שיסכימו להשתתף בניסוי, ובכך לתרום, אולי, לאיתורה של התרופה שיכולה להסיר מעלינו בע"ה את הנגיף.

הניסוי נערך בידי הפרופ' אלי שוורץ, מהמכון לרפואה טרופית ומנהל המעבדה המולקולרית לחקר מחלות טרופיות, שמצא כי התרופה 'איברמקטין' שמיועדת בעיקרה לטיפול בפרזיטים (טפילים במעיים), מצליחה להקל את מצבם של חולי קורונה. לדבריו, הוכח במספר מקרים שבמידה והתרופה ניתנת לחולים בשלב הראשוני, היא מסוגלת להביא לריפוי או לפחות למנוע הידרדרות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתרופה עם יכולות מוכחות לטיפול בטפילים, שממציאיה זכו לפני 5 שנים לפרס נובל לרפואה – תופעה נדירה בזכות עצמה, וזאת בשל ההצלחות המוכחות של התרופה. פרופ' שוורץ היה זה שהחליט ללכת צעד אחד קדימה, ולבחון את היעילות של התרופה על חולי קורונה. לטענתו, ישנם בהחלט תגובות טובות לתרופה, אם כי בכדי שהדבר יוכח באופן וודאי יש צורך לבצע מחקר.

לשם כך דרושים כמאה חולי קורונה שנמצאים בשלבים הראשונים של המחלה, הם יסכימו להשתתף בניסוי. כל מה שנדרש מהם, הוא לצרוך במשך שלושה ימים את התרופה (כשכמובן מאחר ומדובר במחקר, הוא יכול להיות כדור אמיתי, או 'פלצבו', כדור דמה...) כשמדובר בתרופה שאין לה תופעות לוואי ואין כל חשש בצריכתה. "לדעתי, ויש לי יסוד סביר להניח, שהיא תרפא את המחלה, ולכל היותר", אומר פרופ' שוורץ, "אם היא לא תועיל ותרפא, היא לא תזיק".

להשתתפות במחקר ולקבלת התרופה, נא שילחו מייל לכתובת: [email protected], לציין עבור מחקר קורונה, ולהשאיר מספר טלפון ליצירת קשר. ומי יודע, אולי בזכותכם תימצא התרופה למחלה שעד כה נחשבת למחלה ללא תרופה.

קורונה בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד