י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אור בקצה המנהרה?

מסמך פנימי של משרד הבריאות קובע: העליה במספר החולים הקשים נבלמה

חרף העליה במספר החולים הקשים, והעליה במספר החולים בכלל, נראה שבמשרד הבריאות מודאגים פחות. הסיבה: במשרד סבורים שהעליה נבלמה

מסמך פנימי של משרד הבריאות קובע: העליה במספר החולים הקשים נבלמה
השר אדלשטיין בביקור במחלקת קורונה צילום: באדיבות המצלם

מספר החולים הקשים ממשיך לעלות, וכך גם מספר החולים שעומד בימים האחרונים על יותר מ-2,000 ליום – אך במשרד הבריאות לא דורשים לנקוט בצעדים. תחזיות האימים שנאמרו רק לפני שבוע ושבועיים, לא נשמעים פתאום. מדוע?

נזכיר, כי שר הבריאות הציב את המספר של 2,000 חולים ליום כ'קו אדום' שיביא בעקבותיו לסגר, ואילו ממונה הקורונה הפרופ' גמזו הבהיר אף הוא שכאשר המחלקות יגיעו לתפוסה מליאה לא יהיה מנוס מאשר לנקוט ב"צעדים קשים". למרות זאת, כרגע – לפחות מהאמירות שיוצאות ממשרד הבריאות - לא נראה שמתוכנן סגר, וכך גם צעדים אחרים.

השינוי לגישה, נעוץ ככל הנראה בתחזית עדכנית של משרד הבריאות, לפיה למרות העליה הנראית בפועל, הן במספר החולים והן במספרם של החולים הקשים, ישנה ירידה משמעותית וכי למעשה נבלמה העלייה במספר חולי הקורונה שמאושפזים במצב קשה.

במסמך פנימי שנחשף בחדשות 12 ואשר נכתב על ידי פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל משרד הבריאות לאיכות ובטיחות הטיפול, מוצגים הנתונים המראים את אחוז הירידה במספר החולים הקשים והמתים. המסמך נשלח השבוע למנהלי בתי החולים ולרופאים במערכת הבריאות שמטפלים בחולי קורונה, והוא קובע כי מספר החולים הקשים ירד ב-45% בגל השני לעומת הראשון, וגם במספר החולים הזקוקים לעזרה נשימתית ישנה ירידה של כ-80% לעומת הגל הראשון. גם במספר המתים מנגיף הקורונה ניתן לראות ירידה של כ-80% בגל הנוכחי לעומת הגל הקודם.

במערכת הבריאות בדקו את הסיבות האפשריות לירידה הדרמטית ושם אומרים כי היא יכולה להיות נעוצה בכך שאחוז הנדבקים ללא תסמינים גבוה יותר מבעבר, וכי החולים יותר צעירים. עוד אומרים שם כי קבוצות הסיכון נשמרות טוב יותר (כשזו בעצם הסיבה לריבוי החולים הצעירים ולמיעוט, יחסית, של חולים מבוגרים) והטיפול בחולי הקורונה אף הוא השתפר משמעותית.

לאור נתונים אלו, כך נראה, הוחלט במשרד להמתין עם התוכנית להטלת צעדים נוקשים יותר בתקווה שאכן המגמה תתממש בימים הבאים, כאשר נתחיל לראות ירידה במספר החולים ולא רק בלימה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד