י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הבשר התקלקל

הרעלת שווארמה: ילד מת ו-700 אושפזו

פיגוע קולינרי המוני בירדן. ילד בן חמש מת ועוד 700 איש אושפזו לאחר שאכלו שווארמה מורעלת במסעדה שנסגרה לאלתר. הבעלים נעצר והוא מואשם שהחזיק את הבשר בתנאים אסורים שגרמו לו להתקלקל 

הרעלת שווארמה: ילד מת ו-700 אושפזו
שווארמה צילום: דוד קורן

ילד בן חמש מת ו-700 בני אדם הורעלו, לאחר שאכלו שווארמה מורעלת במסעדה באזור בקעא (צפונית-מערבית לבירת ירדן, עמאן) שנמצאה מזוהמת עם חיידקים, כך הודיע ​​משרד הבריאות הירדני היום.

בהצהרה של משרד הבריאות הירדני נאמר ​​כי "ילד בן 5 מת מהרעלה המונית".

כמאה בני אדם הועברו לבתי חולים לאחר אכילת שווארמה מורעלת, ביום שלישי בבוקר, אולם משרד הבריאות אישר כי מספר האנשים שהורעלו עלה עד הבוקר (רביעי) ל-700 איש.

מהמשרד נמסר כי "בדיקות המעבדה שבוצעו על ידי צוותי החקירה המתמחים למזון ולתרופות, הראו נוכחות של זיהום חיידקי בבשר ועוף".

המושל הורה לסגור את המקום והבעלים נעצר לאחר שמכר שווארמה שלא היתה בקירור ועמדה שעות בחוץ בטמפרטורה גבוהה, המסעדה הציעה ללקוחותיה ארוחות "שווארמה" במחיר של דינר אחד למנה, מה שהביא את תושבי האזור להגיע למקום.

במשרד הבריאות אישרו כי לאחר בדיקת המסעדה שגרמה למקרי ההרעלה, נמצא כי יחידת הקירור בתוך המבנה בו הכינו את השווארמה אינה בטמפרטורה הנכונה, וכי תהליך ההכנה מתרחש מחוץ לחדר בסביבה לא מאושרת ומבלי לעמוד בדרישות משרד הבריאות וכללי הבטיחות, מה שאילץ את המשרד לסגור את המסעדה לחלוטין.

ירדן הרעלה שווארמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד