י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ללא הסכמות

גנץ במסר לחרדים: "מצפה שיעמדו בערבויות"

הפלונטר הפוליטי נמשך והוא צפוי להגיע לנקודת רתיחה ואולי לפיצוץ סופי שבוע הבא, כאשר שר האוצר מבהיר כי בכוונתו להניח על שולחן הממשלה תקציב חד שנתי לקראת חקיקתו בכנסת. גנץ אומר הערב בראיון: יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן" | דרעי מבהיר: "מה שתסכימו מקובל" ואילו ליצמן אומר לנתניהו: "לא נסכים לבחירות בלי תקציב"

גנץ במסר לחרדים: "מצפה שיעמדו בערבויות"
משה גפני/בני גנץ/יעקב ליצמן צילום: צלמי פלאש 90

המשבר סביב תקציב המדינה מחריף, כאשר שר האוצר ישראל כץ הודיע הערב (רביעי) כי בכוונתו להציג ביום ראשון את התקציב החד שנתי, בני גנץ מנגד מתבצר בהתנגדותו וקורא לסיעות החרדיות לעמוד בערבות שהעניקו לשותפות.

בראיון שהעניק ראש הממשלה החליפי בני גנץ לרביב דרוקר ב'חדשות 13' הוא אמר: "יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן והן כולן שותפות להסכם הזה".

גנץ מוסיף להתבצר בעמדתו להעביר תקציב דו שנתי, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני ומבהיר: "אני לא אסוג מהעמדה הזו כי אני חושב שצריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, ולכן זה הדבר הנכון לעשותו וכשמגיעים לדבר הנכון לעשותו, אני אעשה את זה", הוא התייחס להתעקשותו של נתניהו, ואמר: "כל סטייה ובריחה - הרי זה מישהו שרוצה להוביל לבחירות, אז מה עשיתי בזה?".

מוקדם יותר היום נועד בני גנץ עם שר האוצר ישראל כץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן ועם יו"ר ש"ס אריה דרעי במטרה למצוא פתרון, אלא שהפגישה הסתיימה ללא תוצאות, בסיומה התבטאו גורמים המעורבים כי "מתקרבים לבחירות".

במהלך הפגישה אמר השר אריה דרעי לגנץ: "כל פשרה שתושג מקובלת עלינו העיקר תגיעו לפשרה ותמנעו בחירות"
‏גנץ מנגד הבהיר נחרצות: "זה לא מקובל יש הסכם קואליציוני וצריך לעמוד בו".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי במהלך היממה החולפת נועד השר יעקב ליצמן עם ראש הממשלה נתניהו ושמע את העמדה הנחרצת של ראש הממשלה שמתעקש על תקציב חד שנתי, מהלך שייתן לו יציאה מההסכם ופיזור הכנסת ללא העברת תפקיד ראש הממשלה לידי בני גנץ.

במהלך הפגישה הבהיר השר יעקב ליצמן לראש הממשלה: "לא נסכים לבחירות בלי תקציב, זה לא אפשרות מבחינתנו בכלל".

משבר קואליציוני הסכם קואליציוני תקציב המדינה ישראל כץ בני גנץ יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד