ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כבר לא מבודדות

גם באיכילוב: מחלקת לידה מיוחדת לחולות קורונה

איכילוב מצטרף לבתי החולים 'מעייני הישועה' ו'אסף הרופא' בהם פועלים מחלקות לידה ייעודיות לחולות קורונה, מה שמאפשר ליולדות להימנע מהסתגרות בחדר מבודד. בנוסף, הוקם באיכילוב חדר מיון קדמי לחולים מאומתים לקורונה

גם באיכילוב: מחלקת לידה מיוחדת לחולות קורונה
מחלקת לידה ייעודית לחולי קורונה צילום: דוברות איכילוב

בתי החולים מתאימים את עצמם לעידן הקורונה: בית החולים 'איכילוב' מצטרף לבתי חולים נוספים שהודיעו על הקמת מחלקת יולדות המיועדת ומותאמת לחולות קורונה. המחלקה תאפשר ליולדות שזוהו כחולות קורונה (אם לפני בואן לבית החולים, או, כפי שקורה במקרים רבים אחרים, שהדבר מתגלה בבדיקות שגרתיות שנערכות בביה"ח עם הקבלה ללידה), להתנייד במחלקה ולא למצוא את עצמן מסוגרות בחדר סגור ומבודד למשך יומיים, כפי שהנוהל מחייב כאשר הלידה מתבצעת במחלקה רגילה.

בנוסף, הודיע בית החולים על פתיחת חדר מיון קדמי לחולים חשודים לקורונה שיטפל בחולים סימפטומטיים החוששים כי נדבקו בנגיף, ואשר ממוקם במבנה חדש בקדמת חדר המיון הראשי. החולים ייבדקו על ידי צוות רפואי, ותתבצע בדיקת מטוש מלוע ונחיריים. "האגף הנפרד יאפשר הפרדה טובה יותר של חולים החשודים שנדבקו בקורונה, וסביבה בטוחה יותר לחולים הפונים לחדר המיון מסיבות אחרות", מדגיש ד"ר משה שריסט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה.

מחלקת היולדות פועלת בתוך מחלקת הקורונה, כאשר שם יעניקו טיפול מלבד אנשי צוות ייעודים לטיפול בנגיף הקורונה גם אנשי צוות רפואיים וסיעודיים ממחלקת יולדות והתינוקיה. במתחם הייעודי יאושפזו היולדות עם תינוקן במסגרת ׳אפס הפרדה׳ לאורך כל תקופת האשפוז לאחר הלידה ועם מעטפת רפואית נרחבת שכוללת: רופא ילודים, אחות ילודים, רופא, מיילדות ואחות מחלקת יולדות.

"אנו גאים שבדרך זו של סיקור כל יולדת עם הגעתה למיון, אנו כיום יודעים לאתר ומיד לבודד את היולדות המאומתות ובכך לאפשר את מסגרת האשפוז המיילדותי הבטוחה ביותר כיום עבור כלל היולדות בישראל", מדגיש פרופ׳ יריב יוגב, מנהל בית חולים נשים ויולדות ״ליס״ שבאיכילוב.

נציין כי מחלקות דומות המיועדות ליולדות חולות קורונה, קיימות כיום גם בבתי החולים 'מעייני הישועה', ו'שמיר אסף הרופא'.

קורונה איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד