י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פייק ניוז אורגינל

נתניהו: "מפורסמת קוראת לרצוח אותי"; פייסבוק: "מזויף"

אמש פרסם ראש הממשלה צילום ובו תגובה של ידוענית בשם דנה רון שקוראת להדיח את ראש הממשלה נתניהו באמצעות רצח. פייסבוק בדקו והודיעו כי החשבון מימנו נכתבה התגובה - מזויף. נתניהו לא מוותר

נתניהו: "מפורסמת קוראת לרצוח אותי"; פייסבוק: "מזויף"
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו שוב מעורר סערה לאחר שפרסם אמש (רביעי) תגובה בפייסבוק של ידוענית בשם דנה רון שקוראת לפגוע עם "כדור בראש", בראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר בירור קצר החשבון ממנו נכתבה התגובה התברר כפייק, אך נתניהו לא מוותר.

הגולשת דנה רון כתבה: "את ביבי צריך להזיז רק בכוח. דיקטטורים מזיזים רק עם כדור בראש". ראש הממשלה פרסם כאמור את צילום המסך מהפייסבוק וכתב: "אתמול המשטרה עצרה ליד משרד ראש הממשלה אדם שאיים לרצוח אותי ובכליו נמצאו סכינים. היום אגיש תלונה במשטרה נגד איום ההסתה המצורף כאן, שקורא לרצוח אותי "עם כדור בראש".

 

אלא שהבוקר (חמישי) הבהירו מפייסבוק כי מדובר בחשבון פיקטיבי שהוסר מהרשת בתגובה לתגובה נגד ראש הממשלה. "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו"ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי, ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה".

עוד ציינו ברשת החברתית פיסבוק כי "כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא, יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

בעקבות ההבהרה, במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות זעמו וטענו כי ראש הממשלה ביודעים מנסה ללבות את השייח ולפלג את העם. אלא שראש הממשלה לא נכנע ודרש בכל זאת לפתוח בחקירה.

מקורבי ראש הממשלה אמרו: "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו".

עוד אמרו מקורבי נתניהו, כי "אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה". מטעם נתניהו לא חסכו גם בביקורת על התקשורת: "בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור", אמרו.

בנימין נתניהו הסתה פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד