י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתי החולים סירבו

עבר בהצלחה ניתוח קיצור קיבה ב'אסותא' ונגמל ממכונת החמצן

ניר, נער הסובל מפיגור שכלי אך גם מהשמנת יתר, הגיע לבית החולים 'אסותא אשדוד' במשקל 170 ק"ג, לאחר שבקשתו לניתוח קיצור קיבה סורבה בבתי החולים האחרים. אחרי שעבר את הניתוח בהצלחה, השיל כבר 30 ק"ג ונגמל ממכונת החמצן

עבר בהצלחה ניתוח קיצור קיבה ב'אסותא' ונגמל ממכונת החמצן
ניר נגמל ממכונת החמצן צילום: באדיבות המצלם

אל בית החולים הציבורי 'אסותא אשדוד' הגיע לפני מספר חודשים נער הסובל מפיגור שכלי ומהשמנת יתר. הנער, ניר, סבל ממשקל עודף שהגיע למעל 170 ק"ג, כאשר בשל משקלו הפך למוגבל והוא נדרש להתחבר למכשיר חמצן.

הוריו של ניר ביקשו כי יעבור ניתוח קיצור קיבה. אך במהלך הבדיקה התברר, כך על פי עדות אמו של ניר, כי מספר רב של בתי חולים סרבו לקיים את הניתוח מחשש לאי הצלחה ולסיכון מוגבר של המטופל.

לאחר התייעצות עם פרופ' אנדרי קידר, ראש המחלקה הכירורגית של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, הוחלט לקיים את הניתוח. בסופו של דבר, הניתוח הוכתר בהצלחה וניר הספיק מאז להשיל כבר בשלב הראשון 30 ק"ג, אך בעיקר הוא נושם לרווחה לאחר שנגמל ממכשיר החמצן אליו היה מחובר.

ניצה כזום, אמו של ניר, מספרת כי "הגענו אל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד כשניר נמצא בסכנת חיים של ממש, ולאחר מס' חודשים שבהם היה מאושפז בבית חולים אחר ומחובר למכונת חמצן באופן קבוע. ב'אסותא אשדוד' גילנו צוות מדהים ייסודי ומקצועי. לאורך כל הדרך קיבלנו הקשבה ורגישות לצד הסבר שותף על מצבו של ניר. אנחנו נמצאים היום חודשיים לאחר הניתוח, עם 30 קילו פחות אבל עם שיפור מדהים באיכות חייו של ניר".

פרופ קיידר, מצידו, מספר על התהליך: "לפני חודשיים הגיעו על בית החולים ניר ואמו בבקשה לבצע ניתוח קיצור קיבה. הגעתם הייתה לאחר שבחנו מספר בתי חולים מרכזיים אחרים אך סורבו. ואכן, מדובר היה במטופל מורכב בגלל היותו סובל מפיגור שכלי ומסיבוכי השמנה מסכני חיים. אך לצד זאת, לא היה ניתן להתעלם כי מדובר היה במטופל המעורר אמפטיה רבה.

"היה ברור", הוא מוסיף, "שהניתוח הינו הפתרון האולטימטיבי להביא לשיפור קיצוני באיכותי חייו. עם זאת, תהליך הכנה היה עלול להיות מייגע והסיכון בניתוח רב מאוד. קיימנו התייעצות עם גורמים מקצועיים נוספים הנוגעים בדבר ובסופו של דבר החלטנו להיענות לבקשתו של ניר ומשפחתו ולהקל על כל תהליך הטרום ניתוחי וזאת ע"י אשפוז לצורך הכנה מעמיקה".

ואכן, הניתוח ב"ה עבר בהצלחה ולאחר החלמה ניר שוחרר לביתו. קיידר מוסיף כי "שמחתי לשמוע שעם הירידה במשקל חל גם שיפור רפואי משמעותי במצבו, לרבות הפסקת השימוש הקבוע באנטיביוטיקה, וכן הפסקת השימוש במכונת החמצן אליה הוא נזקק עד הניתוח".

אסותא אשדוד קיצור קיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד