י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דיון מיוחד בכנסת

הסטנדרט הכפול של טוויטר: טראמפ מצונזר, חמינאי לא

בדיון שנערך בכנסת העלה לדיון עורך הדין לזכויות אדם, ארסן אוסטרובסקי את הסטנדרט הכפול שמציגה רשת טוויטר, בעוד ציוצים של הנשיא טראמפ היא מצנזרת, ציוצים של חמינאי הקורא להשמדת ישראל היא דווקא מאשרת

הסטנדרט הכפול של טוויטר: טראמפ מצונזר, חמינאי לא
ארסן אוסטרובסקי צילום: Jarred Bernstein

במהלך דיון בכנסת בנושא אנטישמיות ברשתות חברתיות ביום רביעי האחרון, שאל עורך הדין לזכויות אדם, ארסן אוסטרובסקי, מדוע ציוצים של נשיא ארה"ב עוברים צנזור על ידי טוויטר, בניגוד לאלו של האייתולה חמינאי, ש"קרא ממש לרצח העם של ישראל והעם היהודי", כך לפי אוסטרובסקי.

הדברים הללו מגיעים על רקע השעיית חשבונו של דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לאחר שצייץ סרטון המקדם את ההידרוקסיכלורוקין כטיפול בנגיף הקורונה.

ב-23 ביוני, טוויטר פרסמה הודעה על ציוץ של טראמפ, לאחר שכתב בהתייחסו למחאות: "לעולם לא יהיה "אזור אוטונומי" בוושינגטון, כל עוד אני הנשיא. אם הם ינסו, הם ייפגשו בכוח רציני".

ארסן אוסטרובסקי בוועדה

אוסטרובסקי שאל את יולווה פטרסון, נציגת טוויטר בישראל, על הסטנדרטים הכפולים את מנהלי הרשת: "לאחרונה התחלתם לסמן את הציוצים של הנשיא טראמפ, מדוע לא סימנתם את הציוצים של האייתולה חמינאי האיראני שקרא ממש לרצח ישראל והעם היהודי?"

פטרסון הגנה על ההחלטה, והצדיקה את סימון הציוצים של טראמפ ואמרה שהם יכולים 'לעורר נזק'. היא ענתה: "יש לנו גישה מיוחדת למנהיגי העולם שיש להם אינטראקציה ישירה עם העוקבים שלהם, ועם אנשי ציבור אחרים, הערות בנושאים פוליטיים של היום או דיבור על מדיניות חוץ בנושאים צבאיים, כלכליים בדרך כלל אינם מפרים את הכללים שלנו".

היא נקטעה על ידי חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש (כחול לבן) שביקשה להבהיר את השאלה: "אז, קריאה לרצח עם זה בסדר, אבל התייחסות לפוליטיקה לא?"

פטרסון השיבה: "אם מנהיג עולמי מפר חוקים, אך יש אינטרס ברור לפרסם את דבריו, אנו עשויים לסמן את זה בציוץ של אותו מנהיג, ומאפשרים לאנשים לקרוא אם הם רוצים לראות סוג תוכן כזה, וזה מה שקרה לציוץ של טראמפ, הציוץ הזה הפר את המדיניות שלנו ביחס לאלימות, הציוץ היה סיכון לעורר נזק ופעולות אלימות".

טוויטר דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד