י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גויס לארגון הטרור

תיעוד דרמטי: החמאסניק שוחה לשטח ישראל ונתפס

השב"כ התיר לפרסם את התיעוד בו נראה חיל הים עוצר את המחבל עז אלדין חוסין, בן 24, תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה, שהסתנן לישראל בשחייה • צפו בתיעוד ההשתלטות

תיעוד דרמטי: החמאסניק שוחה לשטח ישראל ונתפס
החמאסניק שחה לשטח ישראל ונתפס צילום: דובר צה"ל

לאחר שמוקדם יותר היום (חמישי), התיר השב"כ לפרסם את דבר מעצרו של פעיל חמאס שחדר בשחייה לשטח ישראל נתפס, מפרסם צה"ל את התיעוד בו נראה חיל הים עוצר אותו בשעת מעשה.

מי שזיהה את המחבל נכנס בשחייה לשטח ישראל, הוא מערך השליטה הימי של חיל הים, שאיתר את החשוד והכווין אליו את לוחמי פלגה 916 ולוחמי יחידת סנפיר של זרוע הים בצה"ל. בתום חקירתו בידי השב"כ, היום הוגש נגדו כתב אישום.

כזכור, המחבל עז אלדין חוסין, בן 24, תושב ג'בליה שבצפון רצועת עזה, הסתנן לישראל בשחייה בתאריך ה-28 ביוני 2020. לדבריו, הוא הסתנן מרצונו נוכח קשיים אישיים במישור המשפחתי ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס.

מייד לאחר חציית המכשול הימי, נעצר חוסין על ידי כוח צה"ל והועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

היום הותר לפרסום כי מחקירתו בשב"כ עלה כי בשנת 2013 גויס לזרוע הצבאית של הארגון, והחל משנת 2018 ועד למעצרו, פעל חוסין במערך ההגנה האווירית של החמאס, בין היתר, בתפקיד פיקודי כאחראי חולית טילי כתף. במסגרת תפקיד זה החזיק בביתו טיל נ"מ והונחה לשגרו לעבר מסוק ישראלי, ככל שינחת בסביבת ביתו בעזה, וזאת לשם הריגת חיילים ישראלים או חטיפתם.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם חוסין בן זוהיר עז אלדין (26), שהיה אחראי על חוליית טילי כתף בקסאם, השתתף באימונים צבאיים של הארגון וביצע שמירות חמושות ריבאט מפני כניסת הכוחות הישראליים. כחלק מתפקידו כאחראי על החוליה, החזיק הנאשם בביתו טיל נ"מ מסוג סאם 7 וזאת במטרה לשגרו וליירט מטוס ישראלי, במידה שמסוק ישראלי ינחת בסביבת ביתו בעזה.

במסגרת הקורסים והאימונים המשותפים, התאמן הנאשם על שיגור טילים לעבר שטח ישראל, תצפת על המטוסים הישראלים וברגע שהחוליה הבחינה במטוס ישראלי, היה עליה לדווח למודיעין היחידה על המטרה אליה המטוס טס בכדי שיוכלו להבריח את האנשים מהאזור המיועד להפצצה.

מכתב האישום עולה, כי ביום 28.6.20, החליט הנאשם לחצות את הגבול הימי מרצועת עזה לישראל בשחייה, ולהיכנס לישראל כדי להיעצר. הנאשם רכש מצוף שחיה, שחה למרחק של קילומטר לערך לכיוון ישראל. חיילי חיל הים הבחינו בנאשם ששחה בתוך שטחה הימי של ישראל באזור חוף זיקים, ועצרו אותו.

התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע דרום במשטרת ישראל, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי.

כתב האישום מייחס לנאשם שלושה אישומים בגין ביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרוריסטי, מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק, הסתננות, ועוד.

חיל הים עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד