י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אגדה מהלכת בקריה

אבל בויז'ניץ: המהנדס וממציא הפרנצ'ס נפטר

בבית החולים תל השומר נפטר לבית עולמו הרה"ח רבי ישראל מרדכי רייך ז"ל, מיקירי וחשובי חסידי ויז'ניץ שכל העת הגה במוחו רעיונות חדשים שיקלו על הרבי והחסידים

אבל בויז'ניץ: המהנדס וממציא הפרנצ'ס נפטר
הרה"ח רבי ישראל מרדכי רייך ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אבל כבד בקרית ויז'ניץ בבני ברק עם פטירתו בבית החולים שיבא בתל השומר של אחד מחשובי תושבי הקריה והחסידים, הרה"ח רבי ישראל מרדכי רייך ז"ל, מחשובי זקני חסידי ויז'ניץ שנפטר לאחר שאושפז לאחרונה עקב חולשה כללית ונדבק בנגיף הקורונה, והיום נאסף אל עמיו לדאבון לב המשפחה והחסידים, והוא בן 74 בפטירתו.

ר' ישראל מרדכי ז"ל, היה אגדה מהלכת בקרית ויז'ניץ. החסידים מספרים "הוא פשוט יחסר בנוף השיכון". לפרנסתו עבד כתחזוקן בביהמ"ד הגדול בקרית ויז'ניץ שנים רבות, אולם את עיקר עבודתו השקיע עם מוחו העצום כאשר רוב הפטנטים המציא הוא לבד.

כך למשל את רעיון הפרנצ'ס (הטריבונות שעליהן עומדים החסידים בטישים), שהם היום חלק בלתי נפרד מכל חצר וכל טיש חסידי, ר' ישראל מרדכי המציא.

הוא בנה בעמל ידיו את הפרנצ'עס הראשונים בעלי שש קומות, כאשר לאחר מכן הם נהפכו לנחלת הכלל כשכל חצרות החסידים בכל קצוות תבל משתמשים ברעיון זה.

כמו כן השקיע המנוח המון עבור נוחיותו של הרבי, כאשר כל תזוזה של הרבי דרשה מאיתו המון מחשבה והוא המציא רעיונות של כיסאות אדמו"רים מתקפלים וסטנדרים שהיו מלווים את האדמו"ר במסעותיו לחו"ל.

הוא זכה לחיבה יתירה משלושת אדמו"רי בית ויז'ניץ אליהם היה מקושר בלב ונפש; אל האדמו"ר ה'אמרי חיים', ה'ישועות משה' ויבלחט"א האדמו"ר שליט"א אשר היה ידידו משכבר הימים עוד בעלותו ללמוד בתלמוד התורה בויז'ניץ.

המנוח ז"ל היה בור סיד שאינו מאבד טיפה, ופרחי החסידים אהבו לשמוע מאיתו סיפורים ופרקי היסטוריה שסיפר בקיטונו הצר במפולש שמתחת לביהמ"ד הגדול שם ישב רוב היום על עבודתו. הוא היה יהודי מתוק שהספיק הכל ומעולם לא היה בלחץ.

ר' ישראל מרדכי ידע את נוסח התפילה של ויז'ניץ על בוריו, כל קוצו של יוד, בהיותו נעים זמירות, היה בעל מנגן בעל קול נעים.

הלווייתו תתקיים הערב (חמישי, מוצאי צום תשעה באב) בשעה 23:30 מבית המדרש הגדול בקרית ויז'ניץ בבני ברק אל עבר בית החיים של ויז'ניץ בעיר שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד