י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברוך דיין האמת

מזקני וחשובי ויז'ניץ: רבי יחיאל יוסף רייך ז"ל

בחסידות ויז'ניץ ליוו אמש למנוחות את הרה"ח ר' יחיאל יוסף הכהן רייך ז"ל מזקני וחשובי חסידי ויזניץ בירושלים שנפטר בשיבה טובה ובשם טוב וזכה לקרבה מאדמו"רי החסידות

מזקני וחשובי ויז'ניץ: רבי יחיאל יוסף רייך ז"ל
הרה"ח ר' יחיאל יוסף הכהן רייך ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצהרי ערב תשעה באב (רביעי) נפטר בשיבה טובה הרה"ח רבי יחיאל יוסף הכהן רייך ז"ל מזקני וחשובי חסידי ויז'ניץ והוא בן 94 בפטירתו.

מחצר הקודש ויז'ניץ נעקרה דמות קמאית של יהודי זקן בא בימים, אשר היה מקושר בלב ונפש אל מרנן האדמו"רים בעל 'אהבת ישראל' 'אמרי חיים' ה'ישועות משה' ואל יבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ ליו התבטל כעבד נאמן.

החסיד שהיה מאריות החבורה בבית המדרש ויז'ניץ ברחוב נחמיה בירושלים, לא פספס יום טוב, או שבת חנוכה, שבת שירה בצל קודשם של האדמו"רים מויז'ניץ.

כל חייו הקפיד על קלה כבחמורה ומעולם לא נשמעה מפיו שום טינה כלפי שום אדם. כן היה קובע שיעורים ברוב שעות היממה, החסידים מספרים כי פעם בעת צאתו של האדמו"ר מויז'ניץ מבית המדרש ברחוב נחמיה בירושלים וראה אותו התבטא: 'דער מערב זייט פין נחמיה, איז דער מזרח ויינט פין גאנץ ויזניץ' בתרגום: היהודים העומדים בצד מערב בביהמ"ד נחמיה, הם המזרח של ויז'ניץ בכל העולם. וזה היית הגדרה עליו ועל האריות שבחבורה שהסתובבו ועדיין יבלחט"א מסתובבים שם בבית המדרש.

המנוח עומד בצד מערב של בית המדרש בירושלים עם ידידו הגה"ח רבי יהודה יואל מילר זצ"ל

חסידי ויז'ניץ מרחוב נחמיה מספרים ל'בחדרי חרדים' "דמותו תחסר מנוף הקהילה שיתגעגעו לדמותו המאירה, החיוך הכובש שקיבל כל אדם משעות לפנות בוקר בעת אשר ישב שקוד על תלמידו יחסר עד למאוד להם".

לאחרונה סבל מחולשה כללית אולם היה צלול בדעתו עד רגעיו האחרונים.

הלווייתו התקיימה מבית המדרש ברחוב נחמיה בירושלים אל עבר הר המנוחות שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד