י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האם הסגר בסופ"ש יבוטל?

הקורונה בישראל: 329 קשים; מעל 100 מונשמים; 499 קורבנות

יממה אחרי שפורסם מסמך פנימי של משרד הבריאות לפיו, הושגה הצלחה בבלימת העלייה בחולים הקשים, על פי הנתונים הערב ישנם בישראל 329 חולים קשים, 102 מהם מונשמים | שר הבריאות והדרג המקצועי הציגו הערב לנתניהו כי סגר בסופי השבוע אינו יעיל וכי אפשר לבטלו

הקורונה בישראל: 329 קשים; מעל 100 מונשמים; 499 קורבנות
מחלקת הקורונה באיכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

התפשטות הקורונה בישראל: מספר חולי הקורונה שאובחנו בישראל מאז פרוץ המגיפה מתקרב בצעדי ענק ל-70,000 ומנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (חמישי-תשעה באב) עולה כי עד כה אובחנו בישראל 69,603 חולי קורונה.

עוד עולה מהנתונים, כי אתמול אובחנו בישראל 1,967 חולים חדשים, מתוך 26,217 תוצאות של בדיקות שהתקבלו.

מאז חצות אובחנו בישראל 1,111 חולים חדשים, מתוך 11,730 תוצאות בדיקות שנערכו. מתוך החולים, 148 במצב בינוני, ו-329 במצב קשה, ומתוכם 102 מונשמים. מספר הנפטרים ממשיך לעלות, וביממה האחרונה נפטרו ששה חולים נוספים. מאז פרוץ המגיפה נפטרו 499 חולים.

כמו כן, בעקבות עדכון הוראות משרד הבריאות אודות שחרור חולי הקורונה, מספר החולים הפעילים ירד באופן משמעותי ל-25,628. עד כה החלימו 43,476 חולים.

בתוך כך, שר הבריאות יואל אדלשטיין והדרג המקצועי פרופ' חזי לוי והמשנה שלו פרופ' איתמר גרוטו, הציגו הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את עמדת המשרד כי סגר סוף השבוע במתכונתו הנוכחית והמצומצמת אינו יעיל וכי אפשר לבטלו. לעת עתה טרם נקבע מתי תתכנס הממשלה כדי לדון בנושא.

מוקדם יותר היום, שוחחו שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ, על האפשרות להסיר את הסגר בסופי השבוע, שנועד לצמצם את התפשטות הנגיף.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', היום החלה עבודת מטה על היעילות של הסגר, לאור העובדה שהוא חלקי בלבד. אם בעבודת המטה יתברר שהסגר לא יעיל בהורדה משמעותית של התחלואה ובמניעת הדבקה, ייתכן שביטולו יובא כבר ביממה הקרובה לאישור הממשלה. ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו הביע בפגישות בימים האחרונים תמיכה בביטולו.

בינתיים, חוקרים מהאוניברסיטה העברית מעריכים כי על פי נתוני התחלואה, מסתמן שהושגה שליטה בהתפרצות התחלואה הנוכחית.

לדברי חוקרי האוניברסיטה, ניכרת התייצבות בשיעור החולים שמצבם בינוני וקשה. וכי בנייר עמדה שפרסמו נכתב כי לצד זאת, מספר הנדבקים הגבוה דורש המשך הקפדה על ההנחיות וכי צפויים עוד כ-200 מקרי תמותה בשלושת השבועות הקרובים בעקבות גל התחלואה בחודש יולי.

לדבריהם, אפשר לייחס את בלימת התחלואה במידה רבה למגבלות על איסור התקהלויות שעליהם הודיעו באמצע החודש. החוקרים קוראים למקד כעת את המאמצים בקטיעת שרשראות ההדבקה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד