י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ממחלות רקע ונגיף הקורונה

מזקני חסידי ברסלב: רבי פנחס נחמן יארבלום ז"ל

בירושלים נפטר מהנגיף, המחנך מתלמוד תורה 'המסורה', הרה"ח רבי נחמן פנחס יארבלום זצ"ל, מזקני חסידי ברסלב • הלוויתו יצאה בעיצומו של הצום מבית הכנסת ברסלב 'אנשי מוהר"ן' להר הזיתים. שם נטמן

מזקני חסידי ברסלב: רבי פנחס נחמן יארבלום ז"ל
רבי נחמן פנחס יארבלום זצ"ל צילום: ברסלב live

ברוך דיין האמת: היום (צום תשעה באב) נפטר הרה"ח רבי נחמן פנחס יארבלום ז"ל, מזקני וחשובי חסידי ברסלב בעקבות מחלות רקע ולאחר הידבקות בנגיף הקורונה והוא בן 85 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בפולין ב' סימון תרצ"ה לאביו הרב מאיר יארבלום ז"ל אביו התקרב לברסלב והגיע לגור מפולין לארץ כשהיה היה ילד קטן, בשמחת הברית נקרא נחמן על שמו של רבי נחמן מברסלב זיע"א. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של רבי אליהו ידלר ז"ל, במשך ארבעים שנה שימש ר' פנחס כמחנך וכמורה בתלמוד תורה 'המסורה' המפורסם בירושלים.

אחד מחסידי ברסלב מספר: "חבל על דאבדין היה יהודי יקר שביקרים, היה תלמיד חבר וחברותא, במשך שנים עם הרה"ח רבי יצחק גלבך זצ"ל  היה נוהג להתלונן, על אמירת תיקון הכללי לאחר מוסף שהחסידים אומרים אותו בחטף ובחופזה בגלל הקידוש, ואמר איפה הימים של פעם שהיו אומרים עם כל הברען". 

תמיד היה שקט ונחבא אל הכלים בצורה יוצאת דופן היה מגיע לשמוע את השיעור של הגאון רבי נחמן בורשטיין, ר' פנחס יארבלום היה מתמיד גדול, כל היום היה עסוק בשיעורי תורה, בעשרות השנים האחרונות למד בחברותא כל יום עם הרב בנצלוביץ מחסידי גור.

השאיר אחריו חמישה בנים ושתי בנות, נכדים וצאצאים, אחד מבניו הוא הרב אברהם יארבלום מחשובי חסידי ברסלב שבנה את בית הכנסת אנשי מוהר"ן ברחוב יואל בירושלים. 

מסע הלוויה יצא לפני צאת הצום מבית המדרש בית הכנסת ברסלב 'אנשי מוהר"ן' להר הזיתים. שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד