י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גם באידיש

מפקדת קורונה תפעל לקיטוע שרשראות ההדבקה

כ-1,300 חיילי פיקוד העורף יעסקו בתחקור החולים במטרה להגיע לכמה שיותר נחשפים, ובכך לקטוע את שרשראות ההדבקה • בין היתר יועסקו מוקדנים דוברי אידיש

מפקדת קורונה תפעל לקיטוע שרשראות ההדבקה
האלוף אייל זמיר ופרופ' רוני גמזו בפיקוד העורף צילום: דו"צ

המשימה עוברת לידי הצבא: פרופ' גמזו לא נח, והיום נודע כי כבר בשבוע הבא, החל מיום ג', תיכנס לפעולה 'מפקדת הקורונה' שתופעל בידי פיקוד העורף. בשלב הראשון תתמקד הפעילות של פיקוד העורף במשימה החשובה של קיטוע שרשראות ההדבקה וזאת באמצעות תחקורם של החולים במטרה להתחקות אחר כל מי שהם באו עמם במגע.

המפקדה הייעודית תוקם בעיר רמלה, כאשר מדובר במפקדה עצמאית שתנהל את התחקירים והטלפונים לחולי הקורונה בצורה מסודרת. המפקדה תהיה כפופה מקצועית לפרופ' גמזו ולמשרד הבריאות, ויהיו בה מעל ל-1000 תחקירנים בשלב ראשון שיצורפו ל-300 התחקירנים שכבר פועלים היום בשורות משרד הבריאות.

נזכיר כי במשרד הבריאות לא אהבו את העברת המשימה לידי הצבא, והיום אף פרסם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי מכתב לעובדי משרד הבריאות בו הוא מדגיש שהאחריות לטיפול במשבר הקורונה תישאר בידי המשרד. אך אין ספק כי לפחות בכל הנוגע לתחקור האפידמיולוגי של החולים כשהמטה היתה קיטוע שרשראות ההדבקה נחל המשרד כישלון והוא הפגין חוסר שליטה ברור. בכדי לשנות את התמונה החליט גמזו להעביר כבר משימה זו לידי הצבא, וההצעה התקבלה בהסכמה רחבה. 

המפקדה תעסיק כאמור כ-1,300 תחקירנים, שחלקם מגוייסים בימים אלו. בין היתר יהיו מהם כאלו שיכולים לפנות לאוכלוסיות ספציפיות כמו חרדים, כאשר הם ידרשו לדבר אידיש. "המטרה" אומרים בפיקוד העורף, "היא להביא לכך שנוכל להגיע לכל חולה מיד ברגעים הראשונים שיתברר כי הוא אומת לנגיף, ולהגיע באמצעותו לכל אלול שנחשפו אליו. כך נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה ולמנוע את התפשטות המחלה".

קורונה רוני גמזו פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד