ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המאבק נשא פרי

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': משרד החינוך הסיר את תוכנית הכפירה

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' ולאחר שהצטרפו למאבק חברי כנסת חרדים וגורמים נוספים, ההמלצה באתר משרד החינוך ללימודי קודש מתוך תכנית הכפירה המשודרת בטלוויזיה, הוסרה | ח"כ בוסו ל'בחדרי': "מוטב שבמשרד החינוך ישקלו ברצינות למנות לצוות הבקרה גורמי מקצוע"

בעקבות הפרסום ב'בחדרי': משרד החינוך הסיר את תוכנית הכפירה
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: Edi Israel / FLASH90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' ובפעילות חבר הכנסת אוריאל בוסו, במשרד החינוך הסירו את תוכנית לימודי הכפירה מאתר משרד החינוך, כאשר עדיין נותרו בתכנית המלצה לספרי מיסיון שמככבים באתר.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי באתר הפורטל של משרד החינוך, בתוכנית הלימודים של החטיבה העליונה דורשים במשרד החינוך מהמורים ללמד את התלמידים לימודי כפירה ולעג.

באתר נכתב כי בלימוד שיעורי התנ"ך נדרשים המורים לקחת תכנים מהתכנית הסאטירה 'היהודים באים' המשודרת בכאן 11, ששמה ללעג וקלס עד כדי כפירה בקדוש ברוך הוא ואת תורתו, כשהפרסום ב'בחדרי' עורר סערה פוליטית.

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס מיהר לפנות במכתב לשר החינוך יואב גלנט ובעקבותיו גם חבר הכנסת משה ארבל מש"ס שהגיש שאילתא, כך גם חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב אליעזר שמחה וייס וכן ארגון 'בצלמו'.

היום (חמישי) הלחץ שהופעל גם מהמישור הפוליטי וגם בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', גרם לכך שמאתר משרד החינוך הוסרה חלקית התוכנית מלאה הכפירה, כך שהחלק הממליץ לאמץ את התוכן המשודר בתוכנית 'היהודים באים' הוסר ובחלק מהשיעורים נותרה ההמלצה ללימוד מ'כתבי הקודש בישראל' המשתייך לארגון מיסיונרי.

חבר הכנסת אוריאל בוסו מסר ל'בחדרי חרדים': "אני מודה לשר החינוך יואב גלנט שנענה לפנייתי והתייחס ברצינות לתכנים המסיתים שהועלו באתר משרד החינוך, באמצעות קישור באתר המאפשר לעובדי הוראה לקחת תכנים פוגעניים המציגים את הקדוש מכל לעם היהודי באופן דורסני, ובשל כך הוסר התוכן מאתר המשרד".

חבר הכנסת בוסו הוסיף: "אני סמוך ובטוח שאם היה צוות בבקרה המזוהה עם המסורת לא הייתה נופלת השגגה הזאת מתחת ידם, מוטב שבמשרד החינוך ישקלו ברצינות למנות לצוות הבקרה גורמי מקצוע שידעו לכבד את רגשותיהם של עוד מגזרים,ושנזכה להרבות בימים אלו באהבת חינם עם צאת צום תשעה באב, ונציג לעם ישראל את הקול המאחד ולא את המפריד".

היהודים באים לימודי כפירה משרד החינוך אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד